Netflix'in yeni kurbanı: İflas başvurusunda bulundular

Netflix gibi akış hizmetlerinin gücü, bir dönemin önemli şirketlerini birer birer tarihin tozlu sayfalarına gömmeye devam ediyor. İşte son kurban...

Netflix'in yeni kurbanı: İflas başvurusunda bulundular

CD / DVD kiralama şirketi Redbox’ın ana şirketi Chicken Soup for the Soul Entertainment’ın iflas başvurusunda bulunmasıyla beraber, yayın akışı hizmetleri bir kez daha ne kadar güçlü bir konumda olduklarını göstermiş oldu.

Deadline’nın bildirdiğine göre ana şirket, Cumartesi günü Kısım 11 iflas koruması için başvuruda bulundu. Adını popüler kişisel gelişim kitaplarından alan bir şirket olan Chicken Soup for the Soul Entertainment, neredeyse 1 milyar dolarlık bir borca sahip ve çalışanlarının maaşları ve sosyal yardımlarını ödeme konusunda sorunlar yaşadı. Şirket 2017’de halka açıldı ve çeşitli dijital hizmetleri satın almaya başladı. Bunların arasında Popcornflix, Crackle ve ardından 2022’de 375 milyon dolar ödedi Redbox gibi isimler bulunuyordu.

Şirketin video kiralama hizmetlerinin bir parçası olan otomatik makinelerin iflas nedeniyle ortadan kalkıp kalkmayacağı belli değil. Ancak Chicken Soup for the Soul Entertainment’ın ödenmesi gereken çok fazla borcu var ve muhtemelen iki yıl önce ödediği fiyatı geri alamayacak olsa da Redbox’u ilgilenen bir alıcıya satabilir.

Redbox, 2010’ların başındaki en parlak döneminde 43.000’den fazla konumda bulunuyordu. Şirketin sitesinde hala DVD ve Blu-Ray dağıtan 34.000’den fazla konumu olduğu belirtiliyor, ancak bazı makinelerin fişinin çekildiği ve kredi kartı ile ödeme yuvalarının bantla kapatıldığı bildiriliyor.

Fiziksel medyanın tabutuna bir çivi daha

Redbox’ın sonunun gelmesi, fiziksel medyanın geçmişte kaldığının en son göstergesi olarak dikkat çekiyor. Best Buy ve Target geçtiğimiz yıl fiziksel mağazaların artık DVD ve Blu-Ray disk satmayacağını duyurdu. İşine posta yoluyla DVD kiralayarak başlayan Netflix, geçtiğimiz yıl fiziksel medya hizmetini tamamen durdurdu. Medya sektörü analiz grubu Digital Entertainment Group’un 2023 raporunda, fiziksel medyanın bu yıl ABD’nin ev videosu gelirinin sadece %3,6’sını oluşturduğunu ve önceki yıla göre %25’lik bir düşüş olduğunu belirtti.