Netflix’in yeni hedefi, abonelere zam olarak geri dönebilir

Netflix, canlı spor yayınlarına yaptığı yatırımlarla büyük bir izleyici kitlesi kazanmayı hedefliyor. Ancak bu strateji, fiyat artışlarına da yol açabilir.

Netflix’in yeni hedefi, abonelere zam olarak geri dönebilir

Netflix, son zamanlarda en büyük değişikliklerinden birini büyük canlı spor etkinliklerine yatırım yaparak gerçekleştirdi. Bu yatırımlar arasında, ünlü boksörler Mike Tyson ve Jake Paul arasındaki mücadele ve şirketin Noel Günü yayınladığı NFL maçları da bulunuyor.

Özellikle NFL maçlarına odaklanmak gerekirse, Netflix, yayınlanan iki maçla Amerika Birleşik Devletleri’nde ortalama 24 milyon izleyiciye ulaştı. Bu izleyici sayısı, geçen yıl ABC, Fox ve CBS'in Noel yayınlarından daha düşük olsa da, yine de büyük bir potansiyeli işaret ediyor. UBS analistleri, bu konuda şunları yazdı: "İzleyici sayısı beklenenin gerisinde kalsa da, Netflix’in ilerleyen zamanlarda daha fazla spor hakları satın alarak büyük bir fırsat yaratabileceğine inanıyoruz. Bu, reklam gelirlerini artırırken, aynı zamanda fiyat artışlarını da beraberinde getirebilir."

Netflix, 2022 yılından bu yana ABD'de fiyat artışı yapmamıştı. Ancak canlı spor yayınlarının şirkete yeni bir ivme kazandırdığı açık. Örneğin, veri akışı araştırma şirketi Antenna'nın tahminlerine göre, Tyson-Paul dövüşü sadece üç gün sonra 1,43 milyon yeni Netflix kaydı sağladı. Canlı spor hayranları, etkinlikleri takip eden önemli bir izleyici kitlesini oluşturuyor. UBS analistleri, Eş CEO Ted Sarandos’un son UBS Medya ve İletişim konferansında, gelecekteki fiyat artışlarını arttırılmış etkileşim ve değer artışı ile ilişkilendirdiğini belirtti.

Canlı Sporların Etkileşim Sağlayan Gücü

Canlı sporların Netflix’e kazandırdığı ivmenin birçok nedeni var. Spor etkinliklerinin gerçek zamanlı yapısı, izleyicilerle yüksek etkileşim ve katılım sağlıyor. İsteğe bağlı içerikler ile karşılaştırıldığında, canlı sporlar izleyicilerin anında, yani o anda olan biteni izlemesini, paylaşmasını ve tartışmasını mümkün kılıyor. Bu da Netflix için önemli bir avantaj yaratıyor.

Spor Hakları ve Gelecek Beklentileri

Netflix, spor yayınlarının haklarını alarak içerik kütüphanesini genişletebilir ve mevcut ile yeni abonelere hitap edebilir. Ama bu hakları almak o kadar da ucuz değil. Ve görünüşe bakılırsa bu atılımlar, sonuç olarak abonelere daha yüksek fiyatlar olarak geri dönebilir.