Netflix'in reklamlarla desteklenecek yeni bir abonelik seviyesi sunacağı artık bilinen bir gerçek. Ancak yayın devi, içeriklerin tanıtım mesajlarıyla kesintiye uğramasının yanı sıra bazı kısıtlamalar da getirebilir.
Netflix uygulamasının kodunda yapılan bir keşfe bakılırsa, şirketin indirmelere izin vermeyebileceği anlaşılıyor. Yani, Netflix çevrimdışı indirmelere yalnızca hizmetin reklamsız abonelik seviyelerinde izin verebilir. Reklam destekli seviyeler, içerikleri çevrimdışı izlemek için indiremeyebilir.
Netflix, 2016 yılında çevrimdışı izlemeye izin vermeye başlamıştı. Ancak şirket, bu özelliği ek bir avantaj olarak görmüyordu. Hatta şirket, internetin ortalamanın altında olduğu bölgelerde abone sayısını arttırmak için bu özelliği sunmayı planlamış gibi görünüyordu.
Netflix, reklamsız abonelikleri reklam destekli aboneliklerden ayırmanın birçok farklı yolunu düşünüyor. Bu yılın başlarında, Netflix eş CEO'su Ted Sarandos, reklam destekli seviyenin, reklamsız seviye ile tamamen aynı içerikleri içermeyeceğinden bahsetmişti. Kısacası, Netflix belirli dizi ve filmlere erişimi kısıtlayabilir ve reklam destekli üyelik seviyesini seçenler platformdaki tüm içeriği izleyemeyebilir.
Sarandos, reklam destekli abonelik seçeneğinin “insanlara daha düşük fiyata iyi bir deneyim sunan, bir geçiş seviyesi olmayı amaçladığını” bile ima etti. Yani Netflix’in, reklam destekli seviyenin aboneler için kalıcı bir çözüm değil, tam üyeliğe geçişte bir basamak olmasını istediğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Şirket, açık bir şekilde abonelerinin reklamsız abonelikleri tercih etmesini istiyor.
Netflix, reklam teknolojisi ve satış ortağı olarak Microsoft ile anlaştı. Yeni reklam destekli seviye, standart reklamsız aboneliklerden daha ucuz olacak ve önümüzdeki yıl sunulması bekleniyor…