Yıllar içerisinde Netflix, reklamlı ve reklamsız üyelik planlarının yanı sıra, farklı fiyatlandırma katmanlarıyla denemeler yaptı. Şimdi de çok daha fazla potansiyel üyeyi platforma çekmek için şimdiye kadarki en radikal abonelik değişikliğini düşündüğü bildiriliyor. Söylenilene göre şirket, hizmetin reklamlarla desteklenen tamamen ücretsiz bir sürümünü sunmayı planlıyor.
Netflix daha önce Kenya’da ücretsiz bir abonelik seçeneği denemişti ancak bunu geçtiğimiz yıl sonlandırdı. Şu anda şirket, hizmetin ücretsiz versiyonlarını çok daha büyük pazarlarda (örneğin Asya ve Avrupa) sunarak büyük bir adım atmayı düşünüyor. Bloomberg’in bildirdiğine göre Japonya ve Almanya gibi ülkelerdeki aboneler muhtemelen böyle bir teklife adaylar ancak haber kaynağı, Netflix’in şu anda ABD ana pazarında böyle bir ücretsiz planın sunulmasının düşünülmediğini vurguluyor.
Elbette, var olan üyelerin üyelik biçimini değiştirmekten ziyade herhangi bir hizmete üye olmayan üyeleri kendine çekmeyi amaçlayan bu seçeneğin, oldukça doygun olan ABD ve Kanada pazarlarında sunulmaması Netflix için mantıklı olacaktır.
Yine de şimdilik Dünya’nın hiçbir bölgesinde yeni bir ücretsiz Netflix planının yakında sunulacağına dair bir işaret olmadığını vurgulamamızda fayda var. Bloomberg’in haberini dayandırdığı kaynaklar, bunun şu anda yalnızca şirket içi görüşmelerin konusu olduğunu belirtiyor.
Ücretsiz plan fikri, Netflix’in, şu anda Prime Video, Hulu ve Peacock gibi rakipleriyle karşılaştırıldığında sönük kalan reklam tabanlı abonelik katmanının yavaş büyümesinden kaynaklanıyor. Netflix eş CEO’su Greg Peters, kısa bir süre önce yapılan üç aylık gelir duyurusu sırasında “Bu konuda iyi bir ilerleme kaydediyoruz” demiş ve eklemişti: “Ama bakın, ölçeklendirme açısından yapacak daha çok işimiz var.”
Elbette Netflix’in yayınladığı içerikleri öncelikle reklamsız TV olarak tanıttığı düşünülürse, büyük pazarlarda bu tür bir abonelik seviyesinin başlatılması, geleneksel TV’ye çok daha yakın bir sisteme dönüşü temsil edecektir.