Netflix yöneticileri, yayın hizmetinin daha ucuz, reklam destekli planı olarak tanımlanan Reklamlı Temel Netflix (Netflix Basic with Ads) paketi hakkında, aboneler arasında nispeten soğuk karşılanmasına rağmen, iyimserliğini koruyor.
Araştırma firması Antenna tarafından yapılan analize göre, Netflix Basic with Ads, Kasım 2022'deki lansmanını takip eden ayda ABD'deki abone kayıtlarının yalnızca %9'unu oluşturdu. Ancak Netflix yöneticileri, yatırımcılara planın büyümesinden “memnun” olduklarına dair güvence verdi.
Yayıncının Global Reklamcılık Başkanı Jeremi Gorman, Variety'nin CES 2023 Eğlence Zirvesi'nde konuşurken, AVOD (talep üzerine reklam videosu) haklarını içermeyen içerik anlaşmalarını yeniden müzakere etme görüşmelerinin de “günden güne ilerlediğini” söyledi.
Başka bir deyişle, Netflix Basic with Ads üzerinden izlenebilecek içerik miktarının arttırılması planlanıyor. Şu anda var olan daha düşük fiyatlı abonelik seçeneği, Netflix'te uygun şekilde yayınlanmak üzere mevcut içeriğin yaklaşık %85'ini içeriyor.
Kasım 2022'de kullanıma sunulan Reklamlı Temel Netflix, izleyicilerden daha ucuz bir aylık ücret karşılığında saatte beş dakikaya kadar reklamları ve video kalitesinde en yüksek 720p'yi sunuyor. Ayrıca aboneler, yeni planla çevrimdışı görüntüleme için içerik indiremiyor.
Müşteriler ve yorumcuların tutarsız reklam uygulamasını eleştirmesi ve bir zamanlar akış hizmetlerinin somutlaştırdığı reklamsız yayın idealinin aksi olduğunun belirtilmesi nedeniyle, yeni abonelik seviyesi şu anda pek popüler değil. Ancak Netflix, 2023'te reklam desteğine karar veren tek yayıncı da değil. Warner Bros. Discovery, HBO Max ve Discovery Plus hizmetleri bu yılın sonlarında tek bir hizmette birleştiğinde daha ucuz, reklam destekli bir abonelik seçeneği sunacak. Disney'in eşdeğer planı da canlı kalmaya ve Disney Plus'ta varlığını sürdürmeye devam edecek gibi görünüyor.