Netflix, reklam destekli abonelik planını daha "çekilebilir" hale getirmek için kolları sıvadı

Netflix, reklam destekli en ucuz abonelik seçeneğini daha az rahatsız edici hale getirmek için kolları sıvadı.

Netflix, reklam destekli abonelik planını daha "çekilebilir" hale getirmek istiyor

Televizyonda kanal değiştirmeden reklamlardan kaçma seçeneğimiz hiçbir zaman olmadı. Akış hizmetlerinde reklam izlemek ise, bundan bile daha sinir bozucu ve yorucu bir durum. Tabii ki bunu, reklam destekli abonelik planları için söylüyoruz.

Dahası, akış hizmetlerinde sürekli olarak aynı reklamların yayınlanması, bazen aynı reklam arası sırasında aynı reklamın tekrarlanması gibi durumlar da söz konusu. Ancak Netflix, reklam aralarını biraz daha az tekrarlı ve belki biraz daha katlanılabilir hale getirecek bir şekilde sistemlerini revize etmek için çalışıyor.

Reklam yöneticilerinin, Netflix’in “epizodik” (bölümsel) reklam kampanyası türlerinde yenilik yapmak istediğinden bahsettiği bildiriliyor. Financial Times’ın isimsiz reklam liderlerinden alıntı yapan bir haberine göre, Netflix’in reklamlı temel abonelik seviyesi, bunun yerine tüketicilere bir film veya diziyi izlerken birbiriyle ilişkili bir dizi reklam gösterecek. Bu, hedeflenen reklamlardan bazılarının bir reklam arası sırasında tekrarlanmayacağı anlamına gelse de, birden fazla arada benzer ürünler için reklamlar görmeniz yine de muhtemel.

Netflix, işinin reklamcılık tarafı için Microsoft teknolojisini kullanıyor, ancak şirketin kendi reklam sunucularıyla yenilik yapmaya çalışacağı bildiriliyor. Akış hizmeti, bir teknoloji şirketinin kullanıcılar için daha hedefli reklamlar kullanabileceğini vurgulamaya çalışıyordu. Netflix, reklam planları hakkında yorum yapmayı reddetti, bunun yerine son Upfront konferanslarına işaret etti.

Reklam destekli abonelik seçenekleri nasıl çalışıyor?

Reklamlı paket aboneleri, şu anda her bir saatlik görüntüleme başına dört ila beş dakikalık reklamlar izlemek zorunda kalıyor. Bu reklam araları, içerik başında ve içerik sırasında yayınlanıyor ve bir saatlik şovun başında bir, bölüm sırasında ise üç ara verilebiliyor. Bu, Paramount+ gibi diğer bazı hizmetler kadar kötü değil. Paramount+’ın “Temel” seviyesinin 4,99 ABD doları ücretinin yanı sıra, kullanıcıların bir bölümün başında bir reklamı, ardından her biri birkaç dakika sürebilen beş reklam arasını izlemesi gerekiyor. Hulu’da ise, anketlerin izleyicilerin %26’sının “çok sinirlendirici” bulduğunu gösterdiği bir şekilde çok daha fazla reklam gösteriliyor. Ayrıca genel olarak akış hizmeti izleyicilerinin büyük bir kısmı sürekli olarak aynı reklamların tekrar etmesinden şikayetçi.

Reklamlar, akış hizmetlerinde birkaç nedenden dolayı tekrarlanmaya devam ediyor, ancak en büyük sorun, hedeflenen reklamların doğasından kaynaklanıyor. Reklam verenler birden çok platformda reklam yayınlıyor olabilir, bu nedenle, reklam verenin gerekli demografisinde olduğunuz sürece hizmetten, ağdan veya platformdan geldiği için aynı reklamı görme olasılığınız daha yüksek. Bazı reklam verenler, tek bir kullanıcının bir reklamı görme sayısına üst sınır koymaya çalıştı, ancak hem şirketler hem de tüketiciler için kötü olan bu sorunu tam olarak çözebilen bir yöntem bulunmadı.

Netflix, hem daha pahalı olan “Standart” seviyesi hem de daha ucuz reklamlı seviyesini daha iyi vurgulamak için Kanada’da normal “Temel” aboneliğini sonlandırmayı da test ediyor. Şirket, Temel seviyesinin diğer bölgelerde sonlandırılması için bir plan belirtmemiş olsa da, hizmetindeki abone sayısını artırarak reklam verenleri cezbetmeye çalışıyor olabilir. Netflix’in reklam tabanlı üyelik seviyesi, reklama daha fazla bağımlı bir hale gelen ve giderek büyüyen akış hizmetleri arasında şimdiden en iyilerden biri ve artık 1080p'yi destekliyor.