Son dönemde çok sevilen Netflix dizilerini tamamlamanın daha uzun sürdüğü malum. Örneğin Stranger Things izlediyseniz son sezonun 2 kısım halinde yayınlandığını fark etmişsinizdir. Yani dizi izlerken en heyecanlı yerde kalıp devamını görmek için 1 2 ay beklemek gerekior. Peki, bu durumun nedeni ne?
CNN'in analizine göre Netflix de aslında geleneksel kanalların dizi politikasına benzer bir taktik izliyor.
Bu taktik son dönemde Netflix'in abone korumak için izlediği taktiklerden biri. Bu şekilde izleyicilerin Netflix aboneliklerini daha uzun süre aktif tutması hedefleniyor.
Netflix, aboneleri daha uzun süre kalmaya teşvik etmek için Ozark da dahil olmak üzere bazı popüler şovlarını bölüyor.
Netflix aboneleri kalmaya teşvik etmek için teknolojiden de faydalanıyor. Örneğin Netflix'in özel öneriler sunabilmesi için abonelerin nelerden hoşlandığını öğrenen algoritmalarda sürekli geliştirmeler yapılıyor.
The Sun'ın teknoloji ve bilim muhabiri Jamie Harris de bu konuya atıf yaparak, algoritmaların uzun zamandır teknoloji firmaları için kullanıcıları platformlarda tutmak için vazgeçilmez hale geldiği görüşünü dile getiriyor.
Bununla beraber bir akış hizmeti için içerik en önemli kriter. Yani akış hizmetlerinin hayatta kalabilmesi için kullanıcıları çekecek, abone olarak kalmalarını sağlayacak içerikler gerekiyor.
Bu konuda da platformlar arasında büyük bir rekabet var. Netflix ise Bridgerton, Inventing Anna ve Monster: The Jeffrey Dahmer Story gibi bu yılki hitlere imza attı ve şovların kötü gidişatı tersine çevirdiği görülüyor.