Apple'ın karma gerçeklik başlığı Vision Pro'nun ön siparişleri geçtiğimiz günlerde başladı ve başlık, cihaza özel birçok uygulama ile geliyor. Ancak Netflix, daha önce Vision Pro için özel bir uygulama geliştirmeyeceğini açıklamıştı. Ve şimdi bunun nedeni de belli oldu: Apple'ın Vision Pro cihazının pazar açısından küçük ölçekli olması ve Netflix abonelerini ilgilendirmeyeceğinin düşünülmesi.
Netflix'in eş CEO'su Greg Peters, Stratechery ile yaptığı bir röportajda Netflix'in Vision Pro için neden yerel bir uygulama yapmadığını açıkladı. Peters, yatırımlarını sadece kullanıcılara gerçek fayda sağlayacak yerlere odaklamak istediklerini belirtti. Yani Vision Pro'nun şu anda çok küçük bir pazar olduğunu düşündükleri için bu platforma öncelik vermediklerini ifade etti. Başka bir deyişle, Netflix gelecekte Vision Pro için bir uygulama yapmayı reddetmiyor, ancak yalnızca cihazın kullanımının daha yaygın hale gelmesi gerekiyor.
Son gelişmelere bakıldığında ise bunun zaman alabileceği görülüyor. Zira analist Ming-Chi Kuo, Apple Vision Pro'nun 160.000 ila 180.000 adet arasında ön satış yaptığını açıkladı ve ilerleyen zamanlarda talebin önemli ölçüde azalacağını iddia ediyor. Netflix'in şu anda dünya çapında 260 milyon aboneye sahip olduğu düşünüldüğünde, bu Apple için büyük bir kayıp. Netflix'in Vision Pro'ya bu kadar temkinli yaklaşması, Apple ile geçmişten gelen bazı soğuk ilişkileri de yansıtıyor. Netflix, Apple'ın gelirden pay almasını engellemek için uzun yıllardır Apple TV üzerinden uygulamaya kaydolmaya izin vermiyor.
Netflix, Apple’ın ürünü için yerel bir uygulama hazırlamayı reddeden ilk şirket değil; YouTube ve Spotify da özel uygulama geliştirmeyeceğini açıkladı. Ancak web tarayıcısı üzerinde her iki uygulamaya da erişebilmek mümkün olacak.