Netflix, açıkladığı son raporla piyasa uzmanlarını bir kez daha şaşırttı

Netflix, piyasa uzmanlarının beklentilerinin de üzerine çıkarak bir kez daha "bu işi en iyi ben biliyorum" dedi.

Netflix, açıkladığı son raporla piyasa uzmanlarını bir kez daha şaşırttı

Akış hizmeti Netflix, beklenenden daha fazla abone kazanarak piyasa uzmanlarını şaşırtmaya devam ediyor. Şirket, 2024 yılının ikinci çeyreğine ilişkin mali sonuçlarının bir parçası olarak, bu dönemde abone sayısının 8,05 milyon arttığını açıkladı.

Bu sayı, mali danışmanların beklentilerinin oldukça üzerinde olmasının yanı sıra, 2023’ün ikinci çeyreğinde kazanılan 5,89 milyon aboneyi de aşmayı başardı. Şu anda Netflix, dünya genelinde 277,65 milyon aboneye sahip. Şirket, 2025 mali sonuçları sırasında yeni abone sayılarını açıklamayı bırakmayı planladığını, ancak bazı kritik noktaları geçtikçe sayıları duyuracağını bildirmişti. Şimdi de akış hizmeti, reklam bazlı abone sayısının ikinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 34 arttığını duyurdu.

Genel olarak gelir, bir önceki yıl aynı dönemde bildirilen 8,187 milyar dolardan bu çeyrekte 9,559 milyar dolara yükseldi. Net gelir, 1,488 milyar dolar olduğu bir önceki yıla göre artarak bu çeyrekte 2,147 milyar dolara yükseldi.

Ayrıca bu finansal duyuru sırasında Netflix, Haziran ayında zaten açıklandığı üzere TV uygulamaları için yeni bir ana sayfa tasarımını test ettiğini doğruladı: “Bu yeni arayüz, özet, tür ve derecelendirmeler dahil olmak üzere bir bakışta daha görünür başlık bilgileri sağlıyor. Başlık önizlemeleri de daha büyük ve daha dinamik; daha sürükleyici fragmanlar ve daha büyük kutu görselleri göz atmayı kolaylaştırıyor.

Bunların yanı sıra şirket, mobil oyun alanında attığı adımlardan da bahsetti ve artık ayda bir yeni oyun yayınlayacağını söyledi. Bu oyunların birçoğu Netflix’in Too Hot to Handle, Emily in Paris ve Selling Sunset gibi film ve dizilerini temel alıyor.