İlk sürüş dersinden itibaren koltuk pozisyonunun nasıl doğru ayarlanacağını öğrenirsiniz. Ancak pratikte bunun pek bir önemi kalmıyor. Çoğu sürücü yanlış oturuyor ve uzmanlar bile doğru direksiyon simidi pozisyonu hakkında tartışıyor. Ancak net bir öneri var.
Uzun süredir araç kullanan insanlar genellikle direksiyon başında yanlış duruş alışkanlığı edinmişlerdir. TÜV Nord'a göre, sürücülerin yaklaşık yüzde 80'i en uygun şekilde oturmuyor.
Bununla birlikte, Almanya'da direksiyon duruşu konusunda artık geniş bir fikir birliği var: ADAC, çeyrekten dokuza duruş (9/3 duruş) olarak adlandırılan duruşu öneriyor. Direksiyon simidi bir saat kadranı gibi görülür ve elin konumu zamanı gösterir. Sol el saat 9 pozisyonunda, sağ el ise saat 3 pozisyonunda durur.
ADAC'a göre, "bu, sürücünün aracını kontrol etmesi ve en hızlı şekilde tepki vermesi için en iyi yoldur. Bu pozisyonda kollar tamamen uzatılmamalı, hafifçe bükülmelidir. Ayrıca bu pozisyon, sürücü hava yastığının açılması durumunda optimum koruma sağlar".
Amerika’nın tavsiyeleri kafa karıştırıcı
Yaklaşık on yıl önce, en iyi direksiyon duruşunun ne olduğu konusunda bir tartışma patlak verdi. ADAC'ın Amerika'daki muadili olan Amerikan Otomobil Birliği (AAA) tarafından hazırlanan bir video 20'ye 4 pozisyonunu tavsiye ediyordu ve bugün bile bu tavsiye bazı AAA dokümanlarında bulunabilir, ancak genellikle 9/3 pozisyonu ile yan yanadır.
Ancak Avrupalı uzmanlar el altı pozisyonunu hiçbir zaman kabullenemediler. Bununla birlikte, Alman sürücü okullarında uzun süre öğretilen 10 / 2 pozisyonu artık en uygun pozisyon olarak kabul edilmemektedir. Bunun nedeni, hava yastığının açılması durumunda, hafifçe kalkık eller sürücünün yüzüne çarparak yaralanmalara neden olabileceğinden yaralanma riskinin artmasıdır.
Arabada doğru oturma konumu
Direksiyon simidindeki 9 / 3 konumu, direksiyon simidindeki kolların veya vites değiştirme kulakçıklarının da en iyi şekilde kullanılabileceği ideal konumdur. TÜV Nord ayrıca koltuğu doğru şekilde ayarlamak için 5 dakika ayırmanızı ve şunlara dikkat etmenizi öneriyor.
- Direksiyon simidine çok yakın bir koltuk konumu, hava yastığının açılması durumunda ciddi yaralanmalara yol açabilir; mesafe yaklaşık 25 ila 30 cm olmalıdır.
- Sırtlık koltuğa neredeyse dik olmalıdır.
- Pedala tamamen basıldığında bacaklarınız hala hafifçe bükülü olmalıdır.
- Kollarınızı uzatın. Artık kürek kemikleriniz koltuk arkalığıyla temasını kaybetmeden bileklerinizi direksiyon simidine dayayabilmelisiniz.
- Birçok araba direksiyon simidinin konumunu ayarlamanıza da izin verir. Bu konuda da acele etmeyin.
- Koltuk başlığının üst kenarı taç yüksekliğine ayarlanmalıdır.
- Başın arkası ile koltuk başlığı arasındaki mesafe 4 cm'yi geçmemelidir.
- Başkasının arabasını kullanıyor veya biniyor olsanız bile, bindikten sonra koltuğu, sırtlığı ve koltuk başlığını doğru şekilde ayarlamalısınız.