Teknoloji insan hayatının vazgeçilmezlerinden birisi haline gelip de, garaj şirketleri milyar dolarlık devlere dönüşünce herkes teknolojinin öneminin farkına vardı. Birbirinden komik şirket isimleri komik olmaktan çıktı; herkes için anlamlı gelmeye başladı. Garip bir isim olan Google'a bir bakın, ya da Yahoo!'ya; peki ama Go Daddy'e ne demeli?
İşte bütün bu şirketlerin isimleri artık kazandıkları paralar yüzünden insanlara komik gelmiyor. Hatta aramak yerine Google'lamak, evrensel bir tabir halini alabiliyor. Ama yine de, bu isimlerin aslında "biraz garip" oldukları kesin. Bu yazımızda, 6 ilginç şirket isminden bahsedecek ve bu isimlerin nereden geldiğini anlamaya çalışacağız...
Go Daddy
Go Daddy'nin ilk ismi olan Jomax, kurucusunun her gün geçtiği sokağın ismiydi. Ancak bu isimle piyasada tutunamayacağını farkeden ekip oturup isim düşünmeye başlar. Big Daddy gibi popüler bir isim seçmeye karar verirler ama alan adı çoktan alınmıştır. Böylece Go Daddy'i uydururlar. Başta kenara attıkları Go Daddy isminden daha fazlasını bulamayınca da dönüp bu ismi seçerler.
Apple
Steve Wozniak'a göre bu isim, Steve Jobs'un aklına Bill Gates'in gönüllü çalıştığı çiftlikte aklına gelmiş. Wozniak, Apple Records isminin de müzikle haşır neşir olan Jobs'u etkilemiş olabileceğini belirtiyor.
Larry Page ve Sergey Brin bu işe başladıklarında koydukları ilk isim BackRub oluyor. BackRub sırt masajı anlamına geliyor.
Bu isimden sıkılan ikili 100 sıfır taşıyan Googol sayısını düşünüyorlar. Dev bir sayı olan Googol, ikilinin arama konusundaki büyük planlarına bir gönderme. Google'ın bu kelimenin yanlış telaffuzundan ya da alan adının alınmış olmasından ötürü seçildiği düşünülüyor.
Fark
Öylesine bir kelime olarak ortaya çıkan Fark, İngilizce bir küfrün yerine benzeri olarak düşünülmüş olabilir, bulan kişinin böyleyse itiraf etmeyeceği kesin. Öte yandan Fake'e benzer bir yapısı da var ve sitenin sahte haber konsepti de buna daha yakın.
Asus
ASUS ismini Yunan mitolojisindeki kanatlı at olan Pegasus'un son 4 harfinden alıyor.
Yahoo
"Jerry and David's Guide to the World Wide Web." ismiyle işe başlayan Yahoo kurucuları kısa sürede daha iyi bir isim için sözlüğe bakmaya başladılar. Sözlükte karşılarına çıkan ve 'kaba, sofistike olmayan' tabirini ve sözcüğün söylenişine hayran olan kurucular bu ismi seçtiler.