Reklam dünyası hayatımızın her noktasına dokunmaya ve değiştirmeye devam ediyor. Özellikle spor müsabakalarında, sonradan görüntü üzerine yerleştirilen dijital reklamlar oldukça revaçta.
Sanal reklamlar ilk başta video oyunlarında ortaya çıkmışlardı ve artık TV dizilerinde ve akış platformlarında onları görmeden duramıyoruz. Pandemi sırasında da dijital reklamlar NBA basketbol maçlarının bir parçası oldu.
NBA maçlarında dijital reklam yayınlayan reklam verenlrin en büyük problemi ise, takımların formalarını kendi istek ve ihtiyaçlarına göre şekillendirmeleri. NBA'in son zamanlarda açık renkli formaların kullanılmasını yasaklamasının altında yatan neden de tam olarak bu; yani formaların açık renginin dijital görüntü işleme sırasında zemindeki parkelerin rengi ile karışıyor olması. Bu nedenle, dijital reklamları tam istenildiği gibi yerleştirmek ve görüntülemek mümkün olmuyor.
Dijital reklamların son kurbanı Milwaukee Bucks basketbol takımı oldu. Takım, artık krem rengi formalarını giyemeyecek. Her ne kadar taraftarlar takımlarının renklerini çok seviyor olsa da artık göremeyecekler. Zira NBA tüm maçlarda krem rengi forma giyilmesini yasakladı. Aynı yasak, parşömen renkli formaları olan Philadelphia 76ers takımını da etkiliyor.
Her ne kadar basit bir değişiklik gibi görülse de, dijital dünyanın gerçek dünyamızı nasıl etkilediğini göstermesi açısından önemli bir örnek. Bundan sonraki adımın ne olacağı ve reklamcıların başka neler isteyeceği merakla bekleniyor.