Electronic Arts, geçtiğimiz ay UFC 4'ün yükleme ekranlarına, yayımından bir hafta sonra reklam eklemesi yüzünden ciddi bir eleştiri yağmuruna tutulmuştu ve firma, aldığı tepkilerin ardından bu reklamları kaldırmak zorunda kalmıştı. Her ne kadar hayranların tepkisi diğer firmalara oyuncuların premium bir oyunda reklam izlemek zorunda kalmaktan net bir şekilde nefret ettiğini göstermiş olması gerekse de, göründüğü kadarıyla 2K Sports bu konudan bir ders çıkartmış değil: NBA 2K21'de tam olarak aynı yöntemi kullanmaya başladı.
NBA 2K21 var olan konsol nesli, PC ve Stadia üzerinde 4 Eylül 2020 tarihinde yayımlandı ve önümüzdeki ay yeni nesil konsollar için de yayımlanacak. Oyunun hangi sürümünü aldığınıza bağlı olarak oyun için 60 dolar ile 100 dolar arası, hiç de az olmayan bir ücret ödeminiz gerekiyor. Ancak bu üst seviye fiyata rağmen görünene göre yayımcı, yayımdan bir ay sonra oyuna atlanamayan reklamları eklemeye karar vermiş durumda.
Oyunun Xbox One, PlayStation 4 ve PC sürümlerinde, oyun içi yükleme ekranlarında Oculus Quest 2 reklamı yapılıyor. Bu reklamlar bazen NBA 2K21'in yükleme için ihtiyaç duyduğu süreden daha uzun sürüyor ve bu da, oyun tamamen yüklenmiş olsa bile reklam izlemek zorunda kalmanız anlamına geliyor.
Reklamların bir örneği olarak aşağıdaki bu video verilebilir:
NBA 2K21'in tam fiyatlı bir AAA oyun olduğu ve reklamların yayımdan bir ay sonra hiçbir uyarı verilmeden bir anda ortaya çıktıkları düşünülürse, alınan kararın savunulacak hiçbir yanı olmadığı açık bir şekilde söylenebilir. Bununla beraber yayımcı markanın geçtiğimiz yıl sunulan sürümünde de aynı şeyi yaptı ve bu yüzden reklamların tamamen şaşırtıcı olmadığı da söylenebilir. Ancak oyuncuların, firmanın bu yönteme devam etmesinden dolayı oldukça sinirli olmaları da anlaşılabilir bir şey...