Bu yıl piyasaya çıkan oyunların hangisini alacağımızı şaşırmış durumdayız. Fakat bu seferki şaşkınlığımız, hangi güzel oyunu alacağımızdan daha çok, şimdi mi yoksa yeni konsollar çıktığı zaman, onlar için üretilen modellerini mi alacağımız konusunda. Malumunuz, FIFA 14 furyası ile başlayan günümüz ve yeni jenerasyon konsollar arasındaki farklı iki oyun üretimi, düşündüğümüzden daha fazla yapımı etkiliyor. Biz her ne kadar yeni konsollarda çok fazla değişiklik olmayacağını kendimize anlatıp dursak da birçok üretici, daha çok satış yapmak için çoktan PS4 ve XOne konsolları için kolları sıvamış durumda. Bu yıl piyasaya çıkan NBA 2K14'de öyle görünüyor ki yeni jenerasyonlarda çok daha farklı bir görselliğe sahip olacak. Evet, kuvvetle muhtemel FIFA 14 gibi köklü bir değişiklik olmayacak bu ama grafik optimizasyonları ile kendisini ön plana çıkaran ve frame rate yani ekran yenilebilirliğini köküne kadar kullanan bir oyunun, daha kuvvetli bir sistem ve 4K televizyonlardaki farkı muazzam olacaktır. Neyse, bizim işimiz şimdilik hali hazırda bulunan PS3 ve Xbox 360 versiyonu ile ilgili, buyurun, oyunumuza biraz daha yakından bakalım...
Konu basketbol olduğu zaman o bir lider
NBA 2K14, birçoklarının bildiği üzere, EA Sports'un yarışa ara vermesi üzerine tek başına kral olmuştu. Açıkçası zaten NBA Live serisini son üç yıldır ezip geçiyordu, yani bu bir tesadüften çok daha öte bir durum. NBA 2K14, yine Visual Concepts tarafından geliştirildi ki firmanın seri üzerinde neler yapabildiğine geçtiğimiz senelerde şahit olduk. Yeni oyuna baktığımızda, aslında çok da büyük değişimler göremiyoruz. Dediğimiz gibi, bu durumun en büyük sebebi rekabet ortamının olmaması. Fakat yeni jenerasyon konsollar için farklı opsiyonlar ile gelmesi de mümkün NBA 2K14'in. Haricinde, zaten mükemmel olan bir yapımdan bahsettiğimiz için, yapımcıların olanı bozmaya yeltenecekleri bir hareketten ziyadesiyle kaçınacakları apaçık ortadaydı. İşin güzel tarafı, NBA 2K14 ile birlikte gelen ufak değişikliklerin doyurucu olması ve biz oyunculara yeni bir NBA oyunu sunarken, sahip olduğu kaliteden hiçbir şekilde ödün vermemesi oldu. Açıkçası Chip Online ekibi olarak karşımıza çıkan oyundan çok mutlu olduk.
Kamera açıları ile sanki gerçek bir basket maçı
Mutluluğumuzun ilk kısmı tabii ki görsel kalitede yatıyor. Her oyununda olduğu gibi muhteşem bir görsellikle çıktı karşımıza NBA 2K14. Her oyuncunun tek tek modellenmesi, boy farkları, koşmalar, ani durmalar ve sıçramalar... Her şeyi ile mükemmel bir görsel şölen NBA 2K14. Onu daha da etkileyici yapan, tıpkı televizyon yayınlarında olduğu gibi, özel bir sunuma sahip olması; yani birisi oyunun başkası tarafından oynandığını görmese, kısa süreliğine de olsa televizyondaki görüntünün gerçek maça ait olduğu düşündürecek kadar kaliteli. Dediğimiz gibi farklı kamera çekimlerinin buradaki rolü büyük ki zaten oyuncu için de çok farklı bir deneyim bu. Keza maç yorumcularımız da oyuna bambaşka bir renk katıyor, heyecanı bir anda zirve noktaya taşıyabiliyorlar. Grafiklerden gözümüzü aldığımız andan sonraysa, ilk dikkatimizi çeken denge oldu. Önceki yapımlarda çok güzel şekilde oyuna yedirilmiş olan oyun dinamiklerinin, denge faktörünü çok iyi bir şekilde ayakta tuttuğunu bir defa daha deneyim etmiş olduk.
Sağa bakıp, pota altına asist yapmak
NBA dediğimiz zaman aklımıza hız, insan zekası ve refleksin bir arada kullanımı geliyor. İş vücuda gelinceye kadar arada olanlar, basketbolun esas dinamiklerini oluşturmakta. İşte bunun farkında olan yapımcı ekip, NBA maçlarında genelde gördüğümüz fake pas mekaniğini oyuna eklemiş bulunmakta. "Asist Pass" adı altında karşımıza çıkan sistemde, topu taşıyan oyuncunun başka yöne bakarak, aniden diğer taraftaki arkadaşına pas verebilmesi söz konusu. Böylece rakip takım oyuncusu bir anda ne olduğu şaşırdığı gibi, pota altına giren takım arkadaşımıza inanılmaz paslar vermek de söz konusu. Sadece tek bir tuşa basık tutarak ve yön belirleyerek böyle bir pas atabilmek, NBA ruhuna yakışır şekilde oyuna yedirilmiş. Açıkçası uzun zamandır neden bu klasik pas modelinin oyunda olmadığını bizler de sorguluyorduk; geç oldu ama oldu. Hiç de olmayabilirdi. Gelelim bir diğer yenliğe; "Dribble Sticks." Bu mekanik de direk topla alakalı. Özellikle topu daha iyi kontrol etmemiz için tasarlanmış olan sistem sayesinde, oyunu daha bir simülasyon havasında deneyim ediyoruz. Tek tek mücadelelerde ortaya çıkan farkı, sizler de oyunu oynarken net bir şekilde hissedeceksiniz.
Grafik detaylarındaki incelik muazzam
Bizim dikkatimizi çeken son büyük yenilik de oyuncular üzerinde oldu. Evet, eskiden de çok detaylıydılar ve birçok farklı harekete sahiptiler nitekim bu sefer biraz daha detaylı animasyonlara sahipler. Kaş, göz hareketlerinin o eski robot modellemelere istinaden biraz daha yumuşatıldığı hemen dikkat çektiği gibi, oyuncularımız artık sinirlerini, heyecanlarını ve mutluluklarını on kat daha fazla belli edebiliyor olmaları yine gözden kaçmayan detaylar arasında. Ek olarak, yedek oyuncuların jest ve mimiklerinin de fazlalaştığını söyleyebiliriz... Gelelim bu yılın modu olan Lebron: Path to Greatness mode'a. Burada iki farklı yol seçebiliyoruz. Dilersek Lebron James'in Heat'deki kariyerine devam ediyoruz ki adı "Heat Dynasty" ya da çok daha farklı bir yolculuğa çıkmayı tercih edip "Fantastic Journey" kısmına dalabiliyoruz. İkinci kısım bize göre çok daha deneysel ve farklı. Değişik takımlarda oynayıp, ilginç başarılara imza atmaya çalışmak keyifli. Yine de bir Jordan modu kadar eğlenceli eğil, belirtmek isteriz. Kariyer modu pek tabii yine aramızda ve oyuncu olarak kendimize yarattığımız bir karakter ile sıfırdan başlayıp, şöhret basamaklarını bir bir adımlayabiliyoruz.
Deneyim ettiğimiz kadarı ile bazı yapay zeka sorunları haricinde, NBA 2K14 harika bir basketbol oyunu, buna şüphe yok. Yeni konsollarda da deneyim etmeyi heyecanla beklediğimiz yapıma, bakalım ilk rakip kim olacak?