Naughty Dog, yaptığı açıklamada, The Last of Us evreninde geliştirdiği çok oyunculu oyunu iptal ettiğini duyurdu. Stüdyo, The Last of Us Part II üzerinde çalışırken bile The Last of Us Online’ın ön prodüksiyon aşamasında olduğunu söylüyor. Şirket, ilgili bir blog yazısında “ilerlediğimiz yönde heyecanlıydık” yazdı.
Ancak Naughty Dog, “The Last of Us Online’ı yayınlamak ve desteklemek için tüm stüdyo kaynaklarımızı önümüzdeki yıllarda lansman sonrası içeriği desteklemeye ayırmamız gerekecek, bu da gelecekteki tek oyunculu oyunların gelişimini ciddi şekilde etkileyecek” diyor ve devam ediyor: “Dolayısıyla önümüzde iki yol vardı: Yalnızca canlı hizmet veren bir oyun stüdyosu haline gelmek veya Naughty Dog’un mirasını belirleyen tek oyunculu anlatı oyunlarına odaklanmaya devam etmek.”
Kısacası, Naughty Dog ikinci yolu tercih ederek mirasını sürdürmeye karar verdi ve şu anda “birden fazla” büyük yeni tek oyunculu oyunun üzerinde çalışıldığını da sözlerine ekledi.
Bloomberg’in bir haberinde Sony’nin oyunun gidişatını yeniden değerlendirdiğini bildirmesinden kısa bir süre sonra Naughty Dog’un Mayıs ayında oyunun erteleneceğini duyurmasıyla beraber, Last of Us Online’ın gelişim sürecinde sorunlar yaşadığı zaten görünüyordu. Aynı gecikme duyurusunda Naughty Dog, “yepyeni bir tek oyunculu deneyim” üzerinde çalıştığını da açıklamıştı. Kotaku, Naughty Dog’un bazı anlaşmalı üstlenicileri işten çıkarmasıyla ilgili Ekim ayı haberinde, The Last of Us Online’ın “temel olarak dondurulmuş” olduğunu yazmıştı.
The Last of Us Online’ın iptali, Sony’nin canlı hizmet hedeflerine yönelik daha geniş çaplı geri adım atma yolunu takip ediyor. Şirket, Mart 2026’ya kadar 12 canlı hizmet oyunu yayınlamak yerine artık yalnızca altı oyun yayınlamayı planlıyor.
Sony ve Naughty Dog’un The Last of Us Part II Remastered’ı 19 Ocak 2024’te sunulacak. HBO’nun hit dizisinin ikinci sezonu ise 2025’te gösterime girecek.