NASA yaşamın olabileceği başka bir 'dünyaya' odaklandı

NASA, Jüpiter'in uydusu Europa'yı incelemek için Europa Clipper ismini verdiği aracı uzaya göndermeye bir adım daha yaklaştı. Bu görevin amacı, Europa'nın gerçekten yaşanabilir bir dünya olup olmadığını anlamak...

NASA yaşamın olabileceği başka bir 'dünyaya' odaklandı

Europa Clipper uzay aracı önümüzdeki ay Jüpiter’in aylarından birini incelemek ve araştırmak için gerçekleştirilmesi planlanan fırlatmasına bir adım daha yaklaştı. Yolculuk için gerekli koşulların oluşacağı zaman aralığı 10 Ekim’de başlıyor.

CNN'nin haberine göre Mayıs ayında yaşanan muhtemel transistör sorunlarının ardından görev, fırlatmanın gerçekleştirilmesi için kritik planlama onayını almayı başardı.

Europa Clipper, Güneş Sistemi’nde Dünya dışında yaşamın mümkün olup olmadığını inceleyecek 10 bilimsel alet taşıyacak.

Jüpiter, Güneş Sistemimizdeki en büyük gezegen olarak Dünya’dan 20.000 kat daha güçlü bir manyetik alana sahip.Bu yüzden Jüpiter’e giden tüm uzay araçlarının radyasyona karşı özel olarak korunan donanıma sahip olması gerekiyor.

Europa görevinin bilim insanları için oldukça önemli bilgiler sunması ve bu sıvı dünya hakkında merak edilen pek çok soruyu cevaplayarak gelecek görevlerin önünü açması bekleniyor.

Yaşanabilir bir okyanus dünyasını keşfetmek

Europa Clipper program bilimcisi Curt Niebur Europa görevi üzerinde çalışıyor. Niebur, “Bu bizim için milyarlarca yıl önce yaşanabilir olan bir dünyayı değil, bugün yaşanabilir olabilecek bir dünyayı keşfetme şansı - çok yakın zamanda keşfettiğimiz ve daha önce gördüğümüz hiçbir şeye benzemeyen tamamen sıvı su okyanusuyla kaplı bir okyanus dünyası olarak adlandırılan bu yeni tür dünyanın ilk keşfini yapma şansı. Europa'da bizi bekleyen şey de bu" diyor.

Niebur, Europa Clipper'ın bir "uzaylı yaşamı tespit görevi" olmadığını da sözlerine ekledi. Görevin temel hedefleri, su, enerji ve kimya dahil olmak üzere bildiğimiz yaşamı desteklemek için uygun bileşenlerin Europa'da olup olmadığını anlamaya odaklanıyor.

NASA NELER SÖYLÜYOR?

NASA kendi sayfasında Europa için şu bilgileri paylaşıyor:

• Bilim insanları Europa'nın buzlu kabuğununu altında uçsuz bucaksız bir okyanusun bulunduğundan neredeyse emin.
  • Bilim insanları Europa'yı bir "okyanus dünyası" olarak tanımlıyor çünkü uzay aracı gözlemlerinin analizinden elde edilen onlarca yıllık kanıtlar, ayın buz yüzeyinin altında sıvı sudan oluşan bir okyanusun saklı olduğunu güçlü bir şekilde öne sürüyor.
  • Yaşamın bir enerji kaynağına, belirli kimyasal bileşiklerin varlığına ve sıvı suyun var olmasına izin veren sıcaklıklara ihtiyacı vardır. Jüpiter'in buzlu uydusu Europa tam da böyle bir yer gibi görünüyor.
  • Europa Clipper tek bir kapsamlı hedef doğrultusunda tasarlanıyor: Europa'nın yaşamı desteklemeye uygun koşullara sahip olup olmadığını belirlemek.