NASA, uydu iletişim ağının değiştirilmesine yardımcı olmak için yöneldiği özel sektörde Amazon'un Project Kuiper’ı ve SpaceX'in Starlink'i de dahil olmak üzere altı uydu firmasına toplam 278,5 milyon dolar verdi. Uzay ajansı, on yılın sonuna kadar mevcut altyapısını devre dışı bırakmasına imkan tanıyacak bir çözüm istiyor ve geçtiğimiz yılı iletişim ihtiyaçları için özel şirketleri kullanmanın maliyet açısından ne kadar uygun olacağını değerlendirmek için geçirdiğini söylüyor.
NASA, bunun ticari uzay sektöründe inovasyon ve rekabeti teşvik ederken zamanını ve kaynaklarını derin uzay araştırmaları ve bilim görevlerine odaklamasına izin vereceğini düşünüyor.
Ayrıca bu program ticari uydu sektörünü de canlandırabilir. Alçak Dünya Yörüngesi (LEO) uydu teknolojisinin endüstri için bir dizi uygulama sunması ve dünyanın sabit hat ağlarıyla ulaşılamayan bölgelerine daha hızlı geniş bant getirmesi bekleniyor.
Inmarsat, SES, Telesat ve ViaSat'ı da içeren altı firmalık listenin, beş yıllık bir geliştirme ve gösterim süresi boyunca NASA'nın katkılarına erişmesi bekleniyor. NASA, programın maliyetleri düşürmesini, esnekliği artırmasını ve çeşitli görevler için uydu teknolojisinin performansını iyileştirmesini; aynı zamanda kendi işlerini geliştirmesini umuyor. Altı firmanın tamamının, platformlarının 2025 yılına kadar yeni yüksek hızlı ve yüksek kapasiteli iki yönlü iletişim yeteneği de dahil olmak üzere sağlam, güvenilir ve uygun maliyetli görev odaklı operasyonlar sunabileceğini göstermesi bekleniyor.
NASA daha sonra 2030 yılına kadar birden fazla uzun vadeli sözleşme imzalamaya çalışacak ve bu noktada kendi sistemlerini aşamalı olarak kaldırmaya başlayacak.
NASA'nın Glenn Araştırma Merkezi'nde İletişim Hizmetleri Projesi proje yöneticisi olan Eli Naffah “Ajansın ticari kargo ve ticari ekip hizmetleri aracılığıyla geliştirdiği kanıtlanmış yaklaşımını takip ediyoruz. Finanse edilen Uzay Yasası Anlaşmalarını kullanarak, endüstriyi operasyonel hizmete yol açan uçtan uca yetenek göstermeye teşvik edebiliyoruz” diyor.