Görünene göre Myspace hâlâ varlığını korumakta ve bir zamanlar oldukça etkili olan sosyal ağın sahibi olan firma Time Inc. tarafından satın alınmış durumda.
Time Inc. Perşembe günü yaptığı açıklamada yaptığı ödemenin miktarını açıklamamış durumda. People, Sportys Illustrated ve Time dergilerinin yayımcısı, 2014 yılında eğlence firması Time Warner'dan ayrılmıştı. Şu anda ise dergiler, reklam gelirinde bir düşüş ile karşı karşıya ve geçtiğimiz yıl 881 milyon dolar kayıp bildirdi.
Myspace'in ana firması Viant ve pazarlamacılara 1.2 milyarın üzerinde kayıtlı kullanıcıya erişim imkanı sunuyor. Bu sayı da Myspace'e 2003 yılında kurulduğundan beri üye olan kişilerin sayısı oluyor.
Myspace, Facebook'a konumunu kaybetmeden önce 2008 yılında zirve noktasına ulaşmıştı. News Corp. 2001 yılında kendisini Justin Timberlake ve Tim, Chris ve Russell Vanderhook kardeşler tarafından kurulan dijital reklam firması Specific Media'ya, kendi ödediği 580 milyon doların çok altında olan 35 milyon dolara satmıştı.
Bugün ise Myspace, müzik videoları ve şarkılar çalan eğlence tabanlı bir site. Chris Vanderhook şu anda Viant'ın COO koltuğunda oturmakta ve sitenin ayda 20 milyon ile 50 milyon arasında farklı ziyaretçi aldığını söylemekte. Viant sözcüsü Travis Delingua, daha kesin bir tahmin yapmazken, Vanderhook tarafından belirtilen sayının doğru olduğunu ancak bundan daha net bir tahminlerinin bulunmadığını söylemekte. Buna karşılık olarak Facebook, ayda bir milyardan fazla aktif kullanıcıya sahip.
Chris Vanderhook, Viant'ın Myspace veri dosyalarını online kullanıcıların yaş, cinsiyet ve coğrafik konumu gibi bilgilerini arayan pazarlamacıları kendine çekmek için her zaman kullandığını söylemekte ve Time Inc.'in ilgisini çekenin de bu özellik olduğunu belirtmekte.
Ayrıca Viant CEO'su Tim Vanderhook, Timberlake'in "firmanın her zaman eş sahibi olduğunu" söylemekte ancak Time Inc. anlaşmasının ardından durumun aynı olup olmadığı hakkında yorum yapmamaktaydı.