Müzik yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası. Özellikle de gençler için adeta bir yaşam biçimi. Bunu sadece biz değil, Piper Jaffray'in ABD'de son yaptığı anketinin sonuçları da aynı görüşte. Ankette ilk göze çarpan bilgi, gençlerin %92'sinin en az bir adet medya oynatıcısına sahip olduğunu ortaya koyuyor. Bir yıl öncesinde %87 olan oranın artışı, gençlerin bu konuda artık daha da hevesli olduğunu gösteriyor.
Ankete katılan gençlerin yaş ortalaması 16,3. %54'ü erkek olan katılımcıların, %46'sını da bayanlar oluşturuyor. Her ne kadar gençler tüm pazarı temsil etmeseler de, müzik dünyasının genç tüketicilerin eğilimleri ve beğenilerinin son derece belirleyici olduğu da bir gerçek. Bu yüzden de pek çok firmanın hedef kitlesi olan bu gençlerin, müzik dinlemek için tercih ettikleri teknolojiler ve cihazlar da büyük önem taşıyor.
Sonuçlarda Apple'ın ezici bir üstünlüğü bulunuyor. Medya oynatıcısına sahip olan gençlerin %86'sının bir iPod'u olması bunun en büyük sebebi. Apple'ın ezeli rakibi Microsoft'un iPod alternatifi Zune ise sadce %4'lük bir kesim tarafından tercih ediliyor. Fakat Apple için asıl sevindirici haber "Önümüzdeki 12 ay içerisinde yeni bir medya oynatıcısı alacak olursanız hangi üreticinin ürününütercih edersiniz?" sorusu sonucunda çıktı. Apple, Microsoft, Creative, Sony, iRiver, Sandisk ve diğer olarak toplam 7 seçenek arasından oy birliği ile tek bir isim çıktı; Apple iPod. Yani katılımcıların yüzde 100'ü Apple derken, diğer üreticilere tek bir oy bile çıkmadı.