Oyun severlerin sevdiği marka Monster Notebook; İstanbul, İzmir ve Ankara derken, şimdi de yeni şubesini Almanya'da açmaya hazırlanıyor! Bu yolculuğun hikayesini ve Monster Notebook'un Almanya'da sunacaklarını şirketin en yetkili isimlerinden Monster Notebook Kurumsal İletişim Müdürü Kayra Keri Küpçü'den öğrendik.
CHIP: Pek anlatmaya gerek yok aslında, zira Monster Notebook artık Türkiye'deki tüm oyun severler tarafından bilinen ve hatta en çok tercih edilen markalardan biri. Ancak şu merak ediliyor olabilir: Monster Notebook nasıl bu kadar büyüdü?
"Monster Notebook olarak, 2005 yılında ilk notebook'larımızı ürettiğimiz andan bu yana odağımız hep yüksek performanslı bilgisayarlar üretmek oldu. Giriş seviyesi, sadece bir bilgisayara ihtiyacı olan kullanıcıdan ziyade o bilgisayarla oyun oynamak, kurgu yapmak, grafik tasarımlar hazırlamak, 3 boyutlu çizimler yapmak isteyen; kısacası bir bilgisayardan beklenen en yüksek performans gerektiren işleri dilediği her yerde yapabileceği notebook'lar üretmeyi hedeflemiştik. Daha gaming notebook (oyun laptop'ı) kavramı ortalarda yokken biz bunu yıllar önce söylüyorduk. Son birkaç yılda ise artık dünyanın her yerinde bu tabir konuşulmaya başlandı. Bizim hep odağımızda oyun tutkunları olduğu için, oyuncular da bizim onlarla aynı dili konuştuğumuzu fark etti. Sabah notebook'unun bakımını yaptırmak için servise gelen bir oyuncunun, akşam eve dönüp oyun oynamak istediğinin farkındaydık ve satış sonrası hizmetimizi hep bu doğrultuda sunarak onu, akşam oyuna yetiştirdik. Bizler de oyuncu olduğumuz için, onun neler hissettiğini biliyoruz. Bu odağımız, müşterilerimizi anlamamız, müşteri memnuniyetini şirketin merkezi haline getirip yapımızı şekillendirmemiz tabii ki büyümeyi de beraberinde getirdi.
Yerli bir marka olmamızın da getirisi var. Türk kullanıcısının isteklerine çok hızlı yanıt verebiliyoruz. Aynı zamanda kullanıcıya istediği özelliklere sahip notebook'ları verebiliyoruz. Özelleştirilmiş notebook'ları sunuyor olmamız, fark yaratan noktalarımızdan birisi."
CHIP: Seninle son olarak Almanya'da IFA fuarında karşılaşmıştık. Oradayken henüz Ankara mağazanız açılmamıştı. Fuarın hemen sonrasında Ankara şubenizi de hayata geçirdiniz. Şu an Ankara'daki etkileşiminiz nasıl; Ankara'da yaşayan oyuncular mağazada neler bulabiliyor?
"2018 yılı bizim için oldukça yoğun geçti. Nisan ayında İzmir'de mağazamızı açtık, sonrasında ekim ayında da aynı zamanda Avrupa'nın en büyük oyun bilgisayarı mağazası olan Ankara mağazamızı da açtık. Bununla birlikte Türkiye'nin en büyük 3 şehrindeki kullanıcılarımıza da oyun deneyimini sunar hale geldik.
Bizim mağazalarımız bir satış noktası olmaktan çok daha fazlası. Burada dileyen herkes gelip hem Monster Notebook'ları deneyebiliyor, hem de oyun oynayabiliyor. Dilerlerse oturup çay - kahve içerek dinlenebiliyorlar da. Mağazalarımızda, pek çok kişinin sıkça duyduğu ancak kolayca erişemediği VR (Virtual Reality - Sanal Gerçeklik) deneyimini de ziyaretçilerimize sunuyoruz. Dileyen herkes mağazalarımızda VR oyunlar oynayarak bu teknolojinin tadını çıkarıyorlar. Ankara mağazamızda, İzmir ve İstanbul mağazalarına ek olarak bir de VR odası kurduk. Bu odaya giren herkes kendini oyunun içerisinde buluyor. Bu oda, aynı zamanda Mixed Reality deneyimini de yaşamalarını sağlıyor. Odaya giren kişi, gözlükleri takarak oyunun içerisine girerken, odanın dışındaki arkadaşları da aynı zamanda onu oyunun içerisinde görüyorlar. Gerçekten yaşanması gereken eğlenceli bir deneyim. Biz bilgisayar satmaya değil, kullanıcılarımıza en keyifli ve en eğlenceli deneyimleri sunmaya çalışıyoruz."
CHIP: İstanbul'da Kadıköy, İzmir'de Konak, Ankara'da Çankaya, Kıbrıs'ta Lefkoşa derken, Monster Notebook artık iyiden iyiye şubelerini arttırıyor. Şimdi sırada ise büyük bir bomba var ki, bu da sanırım geçtiğimiz eylül ayında IFA'da Almanya'da bulunmanı açıklıyor.
"Dediğin gibi, hem büyümeye hem de yayılmaya devam ediyoruz. Seninle IFA'da yaptığımız röportajda da, Berlin'deki IFA'da olmamızın tek sebebinin yalnızca son teknolojileri takip etmek olmadığını, başka sürprizleri de beraberinde getireceğini söylemiştim. O dönemde bir yandan pazar araştırması, bir yandan da mağaza araştırması yapıyordum. O dönem orada bir ağaç dikmiştik ve yakında meyvelerini yiyeceğiz. Evet, Monster Notebook çok yakında Avrupa'da da olacak. Önümüzdeki günlerde Almanya'da bir mağaza açıyoruz. Buradan sadece Almanya'ya değil, Avrupa'nın pek çok ülkesine sesimizi duyuracağız. Hep söylediğimiz, "Türkiye'den global bir marka çıkarmak," söylemi için bu önemli ve büyük bir adım olacak."
CHIP: Monster Notebook, Almanya'da hangi şehirde hizmet verecek? Almanya'daki oyun severlere neler sunacak?
"Almanya'da şirketimizi kurduk. Buradan e-ticaret siteleriyle birlikte Almanya'nın her yerine ve Avrupa'nın da pek çok ülkesine satış yapacağız. Ayrıca Berlin'de yine bahsettiğim şekilde konsept bir deneyim mağazası açacağız. Burada da oyunculara en farklı deneyimleri sunmak istiyoruz. Berlin'deki mağazamıza gelecek olan kullanıcılar sadece Monster Notebook ürünlerini denemek ve almakla kalmayacak; VR deneyimini yaşayacak, son oyun ve eğlence teknolojileriyle de tanışacaklar. Avrupa'da pek görülmeyen oyun bilgisayarı mağazası deneyimini orada da oluşturmak istiyoruz."
CHIP: Almanya'da yaşayan gurbetçilerimize özel hizmetleriniz olacak mı?
"Almanya, Türkler için önemli bir merkez tabii ki. Avrupa'nın en gelişmiş ülkelerinden birisi olmasının yanı sıra Türkler'in en çok yaşadığı ülke. 3 milyona yakın Türk var ve biz de bir Türk markası olarak onları en iyi anlayan markalardan birisi olacağız."
CHIP: Almanya'dan sonra sırada neresi var? Monster Notebook'u bir gün ABD'de, dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı CES 2019'da görme şansımız olur mu?
"Almanya'dan sonra Avrupa'daki mağazalarımızı ve operasyonumuzu genişletmek için çalışmalarımız olacak. Tabii az önce de söylediğim gibi, global bir marka olma yolunda ilerliyoruz. Sonrasında ABD planlarımızı yapıyoruz ancak marka olarak, bulunduğumuz yerdeki kullanıcılara en iyi hizmeti verebilmek öncelikli amacımız. Çok hızlı bir büyümeden ziyade, öncelikle bulunduğumuz merkezlerdeki hizmetimizi en üst seviyeye çıkarmak öncelikli amacımız olacak. Umarız ki ilerleyen zamanlarda sadece Avrupa ve ABD değil, dünyanın her yerinde hizmet veren bir marka oluruz."