Akıllı cepler, tabletler ve ultrabook'lar her ne kadar günümüzün popüler cihazlarının başında gelselerde, monitörler unutulmuş değil ve özellikle büyük monitörlere olan talep giderek artıyor. Biz de CHIP Online olarak MMD'nin Avrupa bölgesi Başkan Yardımcısı Thomas Schade ile bu konu üzerine görüşme fırsatı bulduk, onunla merak edilen soruları ve Philips monitörllerin geleceğini konuştuk. İşte Schade ile röportajımız.
- Kendinizi okurlarımıza tanıtabilir misiniz? Thomas Schade kimdir ve Philips'te görevi nedir?
Profesyonel kariyerime 1984 yılında Philips Almanya'da Ürün Müdürü olarak başladım. Satış ve pazarlama alanında birkaç farklı yönetim konumunda çalıştıktan sonra Philips'in Amsterdam'daki yönetim merkezine geçtim. 1999'dan bu yana Avrupa Video işinin ve daha sonra IT çözümlerinin sorumluluğunu üzerime aldım. Philips, monitör işini yeni şirket MMD'ye lisanslama işini TPV'yle anlaştığında, yeni şirketin kurulmasından sorumluydum ve Avrupa Başkan Yardımcısı görevine gelmiştim. 2012'de Avrupa'da AOC'den de sorumlu oldum ve 2013'ten bu yana AOC ve MMD'nin Batı Avrupa ve Ortadoğu Başkan Yardımcılığı görevini üstleniyorum.
Philips'in en son monitörleri
- Philips'in yeni monitör serisi hakkında kulağımıza heyecan verici haberler geliyor. Bize en son ürünlerinizden bahseder misiniz?
Tüketici pazarı için 144 Hz tazeleme oranına ve 1 ms tepki süresine sahip yepyeni bir oyun monitörünü henüz piyasaya sürdük. Bu monitör, oyun tutkunları için müthiş bir ürün. Çok yakında ise tüketicilere ve profesyonellere yönelik 10 nokta dokunmatik destekli bir monitör tanıtacağız. Bu monitörü daha önce IFA'da göstermiştik. 23 inç'lik IPS ekrana sahip bu monitör, Windows 8'le uyumlu, entegre bir kameraya sahip, MHL ve USB 3.0 dağıtıcısıyla geliyor.
Yeni Smart Touch All-in-One ekranımız ise geniş bir görüş açısı sunuyor ve Android'le çalışıyor. Üzerinde bir webcam, mikrofon, 4 portlu USB hub'ı bulunuyor ve yüksek hızlı internet bağlantısını destekliyor. Bu ürünümüzde çok yakında ortaya çıkacak!
USB docking monitör ise farklı markaların notebook'larını kullanan, ancak "yanlış" dock istasyonuna yatırım yapmak istemeyen kurumlara kusursuz bir çözüm sunuyor. Bu ürünümüz çıkalı bir süre oldu ancak hala ilgi çekici ve dikkate değer bir ürün. Monitörü notebook'unuza sadece bir USB (3.0) kablosuyla bağlıyorsunuz. Bu tek kablo, hemen çalışmaya başlamak için gerekli her şeyi, yani güç, video/veri sinyali ve LAN erişimini sunuyor.
Android tabanlı akıllı cep ve tablet PC kullananlara ise önümüzdeki aylarda Miracast monitörümüzü sunmaya hazırlanıyoruz. Miracast, telefonunuz ve monitörünüz arasında kablosuz bağlantı kurmanıza izin veriyor, böylece telefonun ekranını 23 inç'lik Full HD ekranda büyütülmüş olarak görebiliyorsunuz.
Telefon, tablet ve monitör entegrasyonu
- Tabletler, akıllı telefonlar ve PC'lerin entegrasyonu günümüzün önemli işlevleri arasında. Telefon ve tabletinizde olanları göstermek için PC monitörü iyi bir seçenek gibi görünüyor. Philips'in monitörleri bu alanda yeni seçenekler sunuyorlar mı?
PC monitörü piyasası, ultrabook'ların, tabletlerin ve akıllı ceplerin hızlı yükselişine rağmen geçtiğimiz yıllarda önemli gelişmeler ve kayda değer yenilikler gösterdi. Ancak büyük ekranlara olan ihtiyaç da artıyor ve tüketiciler, bu tür ekranları araştırıyorlar. Bu trendin ekonomik gelişmeyle paralel olarak devam etmesini bekliyoruz. Monitör ekranı piyasasında trendin giderek daha büyük monitörlerden yana olduğunu görüyoruz. MHL ve Miracast gibi teknolojiler, monitör ve taşınabilir cihazlar arasındaki entegrasyonu çok daha kolay bir hale getiriyor.
- Tüketici elektronikleri sektöründe atılım yapmak istiyorsanız yenilikçi olmanız gerekiyor. Philips yenilik için dünya çapında nasıl yatırımlar yapıyor?
Philips hakkında genel olarak konuşamayız. Philips ekranlar olarak, son kullanıcılara ve müşterilerimize anlamlı yenilikler sunmak, ana görevimiz. Bu görevimize bağlıyız; günlük çalışmalarımız ve uzun dönemli çalışmalarımız, bu yönde ilerliyor.
Philips monitörlerin rakip monitörlerden farkı ne?
- Philips monitörlerini rakiplerinden farklı kılan önemli noktalar hangileri?
Farklılaştıran birkaç nokta var. MMD, tamamen Philips marka ekran ürünleri üzerine yoğunlaşıyor. Ekran uzmanı olarak üzerinde çalışmamız gereken başka bir ürün yok. Bunun anlamı, kendimizi bu kategoriye yüzde 100 adamış olduğumuz. Bu yaklaşım, birçok yenilikle ortaya çıkmamızı sağladı. İyi bilinen örnekler arasında PowerSensor, ErgoSensor, 21:9 ekranlar ve Ambiglow var. Sürekli yeni işlevler eklemekten bahsetmiyoruz - kullanıcı ve piyasa için faydası olacak yenilikler yapmak önemli.
Kendimizi ekranlara adamış olmamız, alım satım sırasında müşterilerimiz ve ortaklarımızla olan ilişkimizi de güçlendirdi. Onlarla konuşurken ekranlarla ilgili ihtiyaçlarına yoğunlaşıyoruz ve diğer ürünlerden bahsetmiyoruz.
- Türkiye pazarı hakkındaki vizyonunuz nedir? Lütfen bize Türkiye'deki kısa ve uzun vadeli hedeflerinizi söyler misiniz?
(Meko verilerine göre) 2013'ün ilk yarısında monitör piyasası yüzde 6.5 genişledi.
Bu, Türkiye'deki monitör piyasasının son müşterilerin ihtiyaç duyduğu ve arzuladığı bir kategori olduğunu gösteriyor. Elbette son kullanıcıların tercihleri değişiyor. Son kullanıcıların daha büyük boyutlu ürünlere geçtiğini ve tasarım, teknoloji anlamında daha yenilikçi ürünler aradıklarını görüyoruz. Monitör işi için piyasa hala mevcut ancak piyasa dinamikleri değişiyor. Yenilikçi ürünlere sahip daha büyük bir ürün portföyünün bizi bu piyasada başarılı kılacağına inanıyoruz. Piyasanın önümüzdeki dönemde 21.5 inç'lik ve daha büyük ürünlere talebinin artmasını bekliyoruz. Ayrıca çekici ürün tasarımları ve IPS, PLS gibi yüksek kaliteli paneller (her ikisi de Philips ürün yelpazesinde var), tüketici piyasasında hükmedici güce sahip olacaklar. Türkiye'deki kurumsal piyasa da büyümekte ve müşteriler, ergonomi, kalite ve çevre konusunda giderek daha kısıtlayıcı sertifikalandırmalar arıyorlar. Türkiye piyasasının genel anlamda Batı Avrupa piyasasına büyük bir hızla benzemeye başladığını söyleyebiliriz.
Gelecekte nasıl Philips monitörler beklemeliyiz?
- Gelecekteki Philips monitörlerinden akıllı olmalarının yanında başka neler bekleyebiliriz?
Philips monitörleri Türkiye'deki tüketicilerin her zaman en üst seviye tercihlerinden bir tanesiydi. Tüketiciler farklı ihtiyaçlara sahip olabilir; bunun anlamı farklı türde, işlevsellikte ve boyutta ürünlere ihtiyaç duyulacağı. Türkiye'deki neredeyse başka hiçbir marka, bu kadar farklı ürünü aynı anda sunmuyor. Geniş ürün yelpazesine ek olarak yenilikçilik anlamında da önde olmalısınız. Bunun için ve Türk kullanıcılara daha iyi, daha iyi ürünler sunmak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz!