Bölünemez tokenler (NFT'ler), ürün inovasyonunu, üretim süreçlerini ve topluluk oluşturmayı teşvik ederek küresel moda endüstrisinin geleceğini yeniden şekillendirirken gelir ve pazarlama için yeni kanalların yanı sıra yeni kimlik doğrulama yöntemlerini mümkün kılıyor. Huobi Araştırma Enstitüsü tarafından hazırlanan yeni bir rapor, moda markalarının, sağlam bir iş modeli olmadan, dijital sanat olarak görülme eğiliminde olan NFT'lerin arkasındaki teknolojiden yararlanarak gerçekleştirebilecekleri potansiyel faydaları vurguladı.
NFT'ler, moda markalarının üretime geçmeden önce NFT'lerin dijital biçiminde fiziksel ürünler satarak gelir modellerini yenilemelerine olanak sağladı. Ayrıca, tüketicilerin ikincil piyasada ürünleri serbestçe ticaret yapmalarını kolaylaştırdılar. NFT'lere yerleştirilmiş akıllı sözleşmeleri kullanarak, markalar ve tasarımcılar, yeniden satış fiyatının yüzde 5 ila yüzde 10'u arasında değişebilen ikincil yeniden satışlardan sürekli bir telif hakkı akışı kazanabilirler.
Raporun yazarı Huobi Araştırma Enstitüsü araştırmacısı Hanson Chan şu ifadelere yer verdi:
“Küresel moda endüstrisi, ana iş alanlarında NFT'lerden yararlanmanın henüz başlangıç aşamasında. Vogue Business Index’teki moda markalarının yalnızca %17'si NFT'leri keşfetti veya ürünlerine dahil etti. NFT'lerin potansiyeli, moda markalarının tekliflerini, gelirlerini, pazarlama kanallarını ve müşteri tabanını büyütmelerine yardımcı olma konusunda sınırsız olabilir.
NFT teknolojisini entegre eden daha fazla moda ürünü kategorisi görmemiz muhtemel. Kategoriden bağımsız olarak, moda markaları her zaman moda NFT'lerinin başarısını yönlendiren 6 temel değeri göz önünde bulundurmalıdır: Satılabilirlik, özgünlük, ayrıcalık, topluluk, kimlik ve etkileşim."