Migros, Çalışma Ortamını Baştan Tasarlıyor

Migros, çalışma ortamını teknoloji ile yeniden tasarlıyor.

Migros'a yeni çalışma ortamı

Cisco'nun İşbirliği Çözümlerini 1000'in üzerindeki mağazasında, şube müdürlüklerinin ve dağıtım merkezlerinin iletişim altyapısında kullanan Migros, şirket içi iletişimini artırıyor ve daha fazla değer üretiyor. Türkiye'nin öncü süpermarket zincirlerinden Migros, merkez ve mağaza altyapısında 10 yılı aşkın süredir Cisco'nun uçtan uca tümleşik işbirliği erişimi, LAN, WAN, kablosuz, ses, video, güvenlik ve VPN çözümlerini kullanıyor.

Yenilikleri takip edip uygulamakta önde gelen kurumlardan biri olarak Migros, iletişim altyapısını, Cisco Telepresence, Webex, Jabber gibi işbirliği teknolojileri ile zenginleştiyor. Cisco çözümlerini Migros çalışanlarının günlük hayatlarına entegre ettiklerini ve iş yapış şekillerinde fark yarattıklarını ifade eden Migros Ağ, İletişim ve Bilgi Güvenliği Grup Müdürü Lütfi Karagöz, günlük iş akışlarında zamandan tasarruf etmelerinin ve maliyetleri azaltmalarının çalışanlarının bu teknolojileri verimli kullanmasına bağlı olduğunu vurguladı. Karagöz, Cisco'nun işbirliği çözümlerinin zamanın kritik olduğu anlarda karar almalarını, müşteri problemlerine doğru yaklaşmalarını ve tedarik zincirinde oluşabilecek sıkıntıları hızla çözüme ulaştırmalarını sağladığını belirtti. Karagöz, "Migros Bölge müdürleri, mağazalardaki ürünlerin, raflardaki konumunun doğruluğunu ve düzenini kontrol etmek için tablet üzerinden Cisco video teknolojisini kullanarak denetimlerini yapıyorlar. Ülkeyi bir uçtan bir uca seyahat etmek zorunda kalmayan bölge müdürleri bu sayede maliyetlerini azaltıyor ve zamandan tasarruf ediyorlar. Ayrıca dağıtım merkezlerimizdeki sevkiyat ve operasyonların kontrolü de tablet üzerinden video ile yapılıyor. Bu sistem acil durumlarda hızlı aksiyon alınmasına olanak sağlıyor." dedi.

Cisco'nun işbirliği teknolojilerinin sadece teknik bir altyapıdan ibaret olmadığının; insanları, diğer insanlara ve bilgiye daha hızlı ve kolay ulaştıran bir iletişim ağı olduğunun altını çizen Cisco Türkiye Kurumsal Pazar Genel Müdür Yardımcısı Onur Akın sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu ağ gerek çalışanlarınıza gerekse müşterilerinize mesafeden, zamandan, kullanılan cihazlardan bağımsız olarak iletişim kurmalarına olanak sağlıyor. Karar süreçlerini hızlandırırken, zorlu rekabet ortamında kurumların çevikliğini arttırıyor. Müşterilerin ürün ve hizmetlere ulaşmak için kullandıkları kanalları çeşitlendiriyor ve müşteri deneyimini geliştiriyor."

İş görüşmeleri "online" a taşındı

Migros hem operasyonel maliyetleri düşürmek hem çalışanlarının verimliliğini ve iş memnuniyetini arttırmak amaçlı teknolojiyi iş süreçlerinin bir parçası haline getiriyor. Buna en güzel örneklerden biri video çözümleri ile işe alımların yapılması. Türkiye'nin 70 iline yayılmış mağaza zincirinde işe alım süreçleri, 5 bölge müdürlüğünde görev yapan IK uzmanları tarafından gerçekleştiriyor. Mavi yakalı personelin ön görüşmelerini video üzerinden yaparak gereksiz seyahat masraflarını ve zaman kaybını önlüyorlar. Örnek olarak Diyarkabır'daki mavi yakalı personel adayı bu şehirdeki uygun mağazadan, 5 bölge müdürlüğünden biri olan Adana'daki IK uzmanı ile video uç cihazı üzerinden görüşme yapıyor.

İnsan kaynakları aynı zamanda görüntülü iletişim ve web konferans çözümlerini, çalışanlara uzaktan eğitim vermek amacıyla da kullanıyor. Planlanan her eğitim için, tüm çalışanları tek bir merkezi lokasyonda bir araya getirmek yerine, her çalışanın kendi lokasyonundan eğitime katılması sağlanıyor. İş kanunu kapsamında zorunlu tutulan iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri de çalışanlara Cisco Webex ile kısa sürede, daha verimli ve masrafsız bir şekilde ulaştırılıyor.

Migros Genel Müdürlük, bölge lokasyonlar ve mağaza genelinde kurulu kablosuz ağ altyapısı ile Migros çalışanları, video uç cihazlarına ek olarak her Migros lokasyonunda akıllı telefonunu, tabletini veya kişisel bilgisayarını kendi dahili numarası gibi kullanabiliyor; bu cihazlardan Cisco Jabber ile sesli ve görüntülü görüşme yapmanın yanı sıra diğer çalışanların uygunluk durumlarını görerek anlık mesajlaşma da yapılabiliyorlar. Teknolojiyi etkin şekilde kullanan Migros, ülke çapında ürünlerini müşteriye sunduğu rafların belli bir düzeni ve standardı olmasına önem veriyor. Her mağazada sağlanması gereken raf düzenini, tabletler üzerinden çalıştırdıkları video konferans aracılığı ile bölge müdürleriyle paylaşıyor ve kontrolünü sağlıyor.

Migros'ta toplantı kültürü teknoloji ile değişti

Görüntülü görüşme altyapısının yaygınlaştırılmasıyla Migros genelinde toplantı kültüründe de değişiklikler oldu. Migros lokasyanlarındaki birçok toplantı odası ' yüz yüze ' gerçek - zamanlı etkileşim sağlayan video uç noktalarıyla donatıldı. Şube müdürlükleri ile haftada bir yapılan toplantılar bu altyapı sayesinde haftada iki defa ya da ne zaman ihtiyaç duyulursa yapılmaya başlandı. Bu kültür değişimi iş kalitesinin artmasına ve süreçlerin hızlanmasına olanak sağladı.

Migros, Green IT ve sosyal sorumluluk projelerine çok önem veren ve bunu şirket kültürünün bir parçası haline getirmeyi başarmış bir şirket. Sunucu sanallaştırma çözümlerini yoğun kullanmakla beraber; bulut çözümlerini de mümkün olan her konuda değerlendiriyor. Geleneksel kişisel bilgisayar kullanımı yerine ince istemci (thin client) mimarisinin yaygınlaştırılması, üretilen raporların dijital ortamda değerlendirilmesi, görüntülü iletişim çözümlerinin kullanılması, ülke kaynaklarının verimli kullanılmasına, karbon emisyon oranının düşmesine katkı sağlıyor. Bütün bu önemli adımlar Migros'a sosyal sorumluluk kapsamında ciddi değer katmaktadır.

Önümüzdeki dönemde Migros ile beraber planlanan yeni projelerin başında görüntülü iletişimi tedarik zincirindeki firmalara da yaygınlaştırma planı geliyor. Tedarik zincirindeki firmalar ile süreçlerin hızlandırılmasının yanı sıra, farklı firmalarla pazarlama ve satış süreçlerinde de hız kazanarak fark yaratmak amaçlanıyor.

Müşterilere ulaşım kanallarından biri olan Sanal Market uygulaması için de Cisco'nun Jabber Guest çözümü ile görüntülü iletişim sunulması da planlanan projeler arasında yer alıyor.

Okuyucu Yorumları