Microsoft, birkaç sene önce Halo'nun bulut üzerinden oynanan sürümünü gösterdiğinde, çoğumuz oyunların geleceğinin akış teknolojisinde olduğunu düşünmüştük. Akış üzerinden oyun oynamaya yönelik teknoloji, iki sene sonra bugün, halen tüketime hazır değil. Ancak Microsoft projeyi geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmaya devam ediyor.
Microsoft'un DeLorean adındaki projesinin, oyun karelerini oyundaki olaylar gerçekleşmeden önce işlediğini, bu sayede gecikmeyi 250ms'ye kadar indirdiğini duymuştuk. Şimdiyse bu projeyle ilgili belgeler güncellendi ve DeLorean'in ismi "Outatime" olarak değiştirildi. Yeni raporda Microsoft'un GPU'nun yükünü buluta aktararak mobil oyun deneyimini geliştirme çabalarından bahsediliyor.
"Kahawai" adlı yeni bir proje ise, rendering'i iki ayrı koldan bir bütün olarak yürütmek için iki ayrı teknikten faydalanıyor. İlk teknikte mobil cihazın donanımı, her kareyi detayları düşürülmüş biçimde oluşturuyor. Bulut ise düşük kaliteyle yüksek kalite arasındaki deltayı sağlıyor.
İkinci teknikte ise bulut, cihazın işlemediği eksik kareleri sağlarken, karelerin "alt kümesinin" cihaz tarafından oluşturulmasını sağlıyor.
Her iki teknik de modern akıllı telefonların çoğunda bulunan H.264 video çözücülerle uyumlu olduğu için, teoride piyasadaki milyonlarca cihazla çalışabilecek. Mobil cihaz yalnızca GPU'nu iş yükünü sunucuya bıraktığını için yöntem, diğer akış hizmetlerinin sadece 1/6'sı kadar bant genişliği kullanıyor.
Kahawai'nin çalışabilmesi için oyun motoru seviyesinde uygulanması gerekiyor; dolayısıyla oyunun kaynak kodlarına ihtiyaç duyuluyor. Kahawai, kaynak kodu sağlanmayan oyunların bazılarında çalışabiliyor, ancak bu şekilde desteklenen oyunların sayısı kısıtlı.
Belgeler, teknolojinin ne zaman hayata geçeceğine dair ipucu vermiyor. Bakalım Microsoft, bu tür bir oyun deneyimini yaygınlaştırmanın yolunu bulabilecek mi...