Microsoft’un yeni ortaya çıkan şirket içi e-postaları ve belgeleri, Activision Blizzard’ı 69 milyar dolara satın alma planına karar vermeden önce, satın almayı planladığı birkaç oyun geliştiricisi ve yayıncısı olduğunu gösterdi.
Verge, Microsoft’un Xbox başkanı Phil Spencer’dan şirket CEO’su Satya Nadella ve CFO Amy Hood’a gönderilen şirket içi bir e-postanın içeriğini yayınladı. Bu e-postada Spencer, patronlarından Sega'yı satın alma stratejisi için “Strateji Onayı” almak istediği görülebiliyor.
Spencer’ın gönderdiği e-posta’nın bir kısmında, “Sega’nın küresel coğrafi cazibeye sahip segmentlerde dengeli bir oyun portföyü oluşturduğuna ve hem konsol içinde hem de konsol dışında Xbox Game Pass’i hızlandırmamıza yardımcı olacağına inanıyoruz” deniliyor.
Sega ve Microsoft arasındaki görüşmelerin gerçekleşip gerçekleşmediğine dair bir haber bulunmuyor. Ancak, The Verge’in Nisan 2021’de yayınladığı başka bir şirket içi belge, Microsoft’un en azından satın almayı düşündüğü bir dizi başka geliştirici ve yayıncıyı listeliyordu.
Microsoft’un listesindeki en dikkat çekici geliştiricilerden biri de Bungie idi. Microsoft aslında bu geliştiriciyi 2000 yılında satın alarak, 2001’de ilk Xbox konsolu için özel bir lansman oyunu olarak ilk Halo oyununu güvence altına aldı.
2007’de Bungie bir kez daha bağımsız bir oyun geliştiricisi oldu ancak Halo: Reach çıkana kadar Microsoft için yeni Halo oyunları geliştirmeye devam etti. Microsoft, Halo IP haklarını elinde tutarken, Bungie yoluna devam etti ve Destiny oyun serisini geliştirdi. Sony, 2022 yılında Bungie’yi satın aldı.
Listedeki diğer oyun geliştiricileri ve yayıncıları arasında Hitman’in yaratıcısı IO Interactive, Hades’in geliştiricisi Supergiant Games, Pokemon Go yaratıcısı Niantic ve Thunderful, Playrix ve Scopley gibi daha küçük yayıncılar yer alıyor.
Ayrıca bu liste, Zynga’yı da içeriyor. Zynga, daha sonra Take-Two Interactive tarafından satın alındı.