Bing son zamanlarda önemli atılımlar yaptı ve çok güçlü özellikler kazandı. Cortana'yı sadece HALO serisine mahsus bir yapay zeka olarak resmedip bu uygulamayı ekosisteminden çıkaran Microsoft yeni yapay zeka asistanı Copilot ile Bing'de çılgın adımlar atıyor. Peki ama neden hala Google'ı zorlayacak bir konuma gelemiyor?
Microsoft'un CEO'su Satya Nadella'nın şirket hissedarlarına verdiği bir raporda, Bing'in şu anda günlük 140 milyon aktif kullanıcısı olduğu ortaya çıktı. Bu, Bing'e olan ilginin arttığını gösteriyor ancak Microsoft'un arama motoru, Google'a yaklaşmaktan hala çok uzakta.
Şirketin, ChatGPT'yi geliştiren OpenAI ile ortak olmasının meyvelerine Bing üzerinden ulaşabilen kullanıcılar hayatlarından memnunlar ancak şirketin bu yatırımdan umduğunu henüz bulamadığı açık. Tüm bu yatırımlar Bing'i, Google'ın günlük 2.1 milyar kişilik aktif kullanıcı sayısına hala yaklaştırabilmiş değil.
Aslında burada yaşanan şey, klasik arama motoru teknolojisiyle (Google) yapay zekalı arama teknolojisinin (Bing-Copilot) çatışması.
Yapay zeka, arama motorunun yerini alabilir mi?
Yapay zekanın, kullanıcılara aradıkları sonuçları daha "akıllıca" bulup getirmesi bekleniyor ancak bu konuda hala zamanı var. Ama yapay zekanın ilerleme hızını düşünecek olursak, yapay zeka ile arama yapma "çağına" yakında girdiğimizde, Microsoft'un Google'a oranla daha avantajlı olacağını tahmin etmek zor değil. Ancak elbette Google'ın da elleri armut toplamıyor. Google'ın yapay zeka servisi Gemini de emin adımlarla ilerliyor ve muhtemelen yakında arama motoruna entegre olacak.
Bakalım bir gün Google'ı arama motoru tahtından indirmek mümkün olacak mı?