Bazı kullanıcılar, birkaç gün önce Microsoft’un Bing arama motorunun garip bir davranış sergilediğini fark ettiler. Görünüşe göre Bing, arama kutusuna “Google” yazıldığında, deneyimsiz kullanıcıları Google’da olduklarına inandırabilecek bir şekilde kendisini Google benzeri bir sayfaya dönüştürüyor ve hatta “her arama sizi ücretsiz bir bağışa biraz daha yaklaştırıyor” yazısıyla kullanıcıların hislerine de hitap etmeye çalışıyordu.
Ancak bu sayfadaki kullanıcılar, hala Bing üzerindelerdi ve resmi Google Search sitesi de dahil olmak üzere Google araması ile ilgili sonuçlar, sayfanın dikkat çekmeyecek şekilde düzenlenmiş alt kısımlarında gösteriliyordu. Beklenilebileceği gibi bu davranış, hem kullanıcılardan ve hem de Google yöneticilerinden oldukça olumsuz bir tepki aldı ve Microsoft’un yöntemlerinin bir kez daha sorgulanmasına yol açtı.
Ve şimdi Microsoft, bu tartışmalı değişikliği geri çekmiş gibi görünüyor. Ancak Bing, hala Google Arama’yı kullanmanızı engellemek için elinden geleni yapıyor. Artık Bing’de “Google” yazmak, normal bir arama sonuçları listesi açıyor ama en üstte başka bir arama çubuğuyla karşılaşıyorsunuz. Bing otomatik olarak bu arama çubuğuna odaklanıyor ve bu nedenle yazdığınız her şey Bing’den geçiyor. İlginç bir şekilde, bu arama kutusuna “Google” yazarsanız hala eski Google benzeri Bing kullanıcı arayüzüne dönüyorsunuz.
Neyse ki güncellenen kullanıcı arayüzü, kopya olduğunu artık geri alınan sürümden biraz daha az gizliyor ve Microsoft, sağ üst köşedeki X’e basarak sahte arama çubuğunu kapatmanıza izin veriyor.
Microsoft’un Bing’i Google gibi gösterme girişimi, şirketin hizmetlerini dayatmak ve kullanıcı seçimini sınırlamak için tartışmalı yöntemler kullandığı devam eden hikayenin en son bölümü olarak görülüyor. Ancak bu girişimler genellikle sadece deneyimsiz kullanıcıları etkiliyor ve aralarında Bing meraklılarının da bulunduğu geri kalan herkes için can sıkıcı oluyor.
Bing kötü bir arama motoru değil ve Edge, özellikle eski Internet Explorer ile karşılaştırıldığında, oldukça iyi bir tarayıcı. Ancak Microsoft’un bu tartışmalı ve hileli yöntemleri, temel olarak kendi ürünlerinin itibarını zedelemekten başka bir işe yaramıyor.