Diğer birçok şirket gibi Microsoft da ürün markaları ve adları konusundaki anlaşmazlıklara yabancı değil. Yıllardır Microsoft haberlerini takip edenler muhtemelen SkyDrive - OneDrive hikayesini veya PureView haberlerini hatırlayabilir. Böyle bir vakanın son örneğinde, teknoloji devi kendisini bir iş kadınına karşı "Windows" markasını savunurken buldu.
İngiltere, Northampton, Duston'dan Kate McKenzie adlı kadın, "Word Windows" (Kelime Pencereleri) adlı yeni okuma aracını piyasaya sürmeye çalışıyordu. Kendisinin ve oğlunun disleksi nedeniyle yaşadığı okuma zorluklarından ilham alan araç, disleksi sorunu yaşayan çocuklara okuma konusunda yardımcı olmak için tasarlandı. Sözcükleri boşluk yoluyla okunabilecek parçalara ayırmaya yardımcı olduğu için bu şekilde adlandırılmış.
Microsoft, bu ticari markayı fark ettiğinde, Windows markasını ihlal ettiği iddiası ile şirketin avukatları McKenzie ile temasa geçti ve McKenzie, ürününün hazırlıklarına oldukça fazla miktarda para harcadığı için kendini zor durumda buldu. BBC'ye verdiği bir röportajda şunları söyledi: “Temelde Word Windows ticari markasına karşı bir muhalefet tehdidiydi. Microsoft ticari markadan ve şirket adından memnun değildi.”
Neyse ki olay tek bir harf sayesinde tatlıya bağlandı. Microsoft, ürün adındaki "s"nin kaldırılmasıyla anlaşmazlığı çözmeye hazırdı. Microsoft'un büyüklüğünde bir dev ile mahkemede kolay bir şekilde mücadele edemeyeceğinden dolayı, bu durum McKenzie için büyük bir rahatlama anlamına geliyordu.
McKenzie, haberi BBC Radio Northampton'a doğruladı: “Artık her şey çözüldü, ambalaj yeniden basıldı, web sitesinde tüm küçük değişimler yapıldı.”
Bu nedenle, elde taşınan okuma cihazının adı, içerik (ki bu kılavuzlar ve diğer şeylerle birlikte okuma aracının kendisi olacak) değişmeden kaldı. Tek değişim ise, isminin "Word Window" olması.