Microsoft ve Apple'ın yeni cihazları geçen hafta üst üste tanıtıldılar. Genel düşünce, Microsoft'un yepyeni Surface Studio'suyla heyecanlandırırken, Apple'ın emoji'li klavyesiyle sıkıcı olduğu yönünde.
Bu, tabi ki herkesin Apple'ın bilgisayarlarını bırakıp Microsoft'a geçeceği anlamına gelmiyor. Ancak sanırız şu sonucu çıkarabiliriz: Microsoft, ilgi çekebilmek için ilham verecek işler çıkarması gerektiğini anlamış görünüyor. İki firmanın tanıtım videosunu izlediğinizde, Apple'ın alışmadığımız biçimde performansa odaklandığını, Microsoft'un ise yine alışılmadık bir şekilde, bize yeni bir şeyler sunarak, bunun heyecanını hissettirmeye çalıştığını görüyoruz.
Apple'ın videosunda yeni MacBook Pro'nun görüntüleri ekrana yansırken Jony Ive, "ödün vermeyen performanstan" bahsediyor. Ancak ortada o kadar da heyecanlanacak bir şeyin olmadığını Ive de farkında ve eldeki malzemenin müthiş görünmesi için deyim yerindeyse göbeğini çatlatıyor.
Apple'ın videosu şu an 3 milyon civarında izlenmeye sahipken Microsoft'un videosu, 8 milyonu geçmiş görünüyor. Apple belki sayısız MacBook Pro satacak ancak Microsoft'un videosunun çoğu kullanıcıyı etkileyeceği açık.