Microsoft'un başı Online Hizmet Departmanı ile belada. Bilmeyenler için bu departman Bing, MSN ve online reklamıcılık takımlarını da içeriyor. Aynı zamanda Microsoft'un siteleri ve diğer yazılım ve stratejilerinde yer alıyorlar.
Online Hizmet Departmanı geçen sene %15 ve yılın dördüncü çeyreğinde %17 büyüme rakamı açıkladı. Bu oldukça etkileyici bir büyüme olmasına rağmen, TechCrunch'ın açıkladığı rakamlara göre yılın dördüncü çeyreğinde 728 milyon dolar zarar etti. Bu zarar bu departmanın tarihinin 2009 dördüncü çeyreği zararından sonra gelen en kötü ikinci zararı. Hem büyüyüp hem para kaybetmekten daha kötü olan ise bu departmanın yıl boyunca toplam 2.5 milyar dolar kaybetmesi.
Departman ise bu zararları 641 milyon dolarlık Yahoo! Arama anlaşması, trafik ihtiyacının ve masraflarının artması, 117 milyon doları araştırma geliştirme ve 157 milyon dolarını ise Yahoo! Reklam anlaşmasına bağlıyor.
Sonuç olarak bu Microsoft için hiç de iyiye yorulabilecek bir durum değil. Online'da Microsoft'un yetersizliği ve bu durumun para akıtarak düzelmeyeceği gerçeği yeni stratejiler aramalarına neden olabilir.