Microsoft'un en dişli 12 rakibi!

Teknoloji devi Microsoft'un bugünkü en dişli 12 rakibi ve rakip oldukları alanlar makalemizde...

MS'in 12 dişli rakibi!

Microsoft'un o kadar çok rakibi var ki, hangisinin şirketin CEO'su Steve Ballmer'ın uykularını kaçıracağını söylemek zor. Microsoft, görünüşe bakılırsa hem tüketici hem de kurumsal alanda her yazılım piyasasını elinde tutmaya çalışıyor. Windows ve Microsoft Office yeterli gibi görünse de şirket daha fazlasını istiyor: veritabanları, bulut bilişim, e-posta, arama, sanallaştırma, web tarayıcıları, cep telefonları ve tabletler ve hatta oyunlar.

Bu makalemizde Microsoft'a en büyük tehditi oluşturan rakipleri ele alacağız.

Apple ve Google

Apple ve Google
Apple, "dünyanın en değerli teknoloji şirketi" olmayı başardı

Apple

Microsoft, Google'a Apple'a kıyasla daha çok "düşmanlık" gösterse de Microsoft'u geçerek dünyanın en değerli teknoloji şirketi olmayı başaran Apple oldu. Bunun nedenini görmek ise kolay. Microsoft, PC piyasasını Apple'ın elinden çok önceleri alsa da Apple, Mac'lerde kar yapmaya devam etti ve Jobs, iPod, iPhone ve iPad gibi piyasayı sallayan ürünlerle geri döndü. Windows, 10 masaüstü ve dizüstü PC'den 9'unda bulunsa da bazı verilere göre Microsoft, akıllı cep ve tabletlerde Apple'ın çok gerisinde. Windows Phone 7, Apple'ın süratini şimdiye dek kesemedi ve görünüşe bakılırsa kullanıcılar ceplerinde bir "başlat menüsü"ne ihtiyaç duymadıkça bu, böyle devam edecek.

Google

Google, piyasa değeri olarak Microsoft'u geçen ikinci şirket oldu. Google ve Microsoft birçok alanda karşı karşıylalar. Google-Bing, Android-Windows Phone 7, Hotmail-Gmail, Windows Azure-Google App Engine, Microsoft Office-Google Apps, Internet Explorer-Chrome, Windows-Chrome OS gibi.

Microsoft'un sorunu ise, Google'ın yeni piyasalara girebilme ve onları yönetebilme yeteneğini göstermiş olması. Microsoft, Windows ve Office lisansları ile para kazanmaya devam ediyor ancak Web tabanlı bilişim ve mobil cihazlarda şimdiye kadarki kazanan, Google.

VMWare ve Red Hat

VMWare ve Red Hat

VMware

VMware, tüm Windows Server'ları kurumsal birveri merkezinde tüketebileceğini düşünüyor. EMC ve eski Microsoft yöneticilerinin finansal desteğiyle VMware, sanallaştırma ve yönetim araçlarının Windows Server'ın donanım yönetme özelliklerini elinden aldığını iddia ediyor. VMware'in 190.000 müşterisi bulunuyor ancak analistler Microsoft'un Hyper-V sanallaştırma platformunun işlevsellik olarak VMware'e yetiştiğini ve ücretsiz olduğundan çekici olduğunu söylüyor.

VMware, piyasaya inanılmaz bir giriş yaptı ancak Microsoft'un Hyper V teknolojisi birçok sanallaştırma müşterisi için yeterli. Dolayısıyla WMware birinci olarak kalmak istiyorsa fiyatlarını düşürmeli.

Red Hat

Microsoft, genel olarak açkık kaynak kodlu yazılıma karşı duruşunu yumuşatsa da, kullanıcıları Linux'dan nefret etmediğine inandırmak zor.

Red Hat, Linux bayrağını birçok IT yapımcısından daha iyi taşıyor ve bu Microsoft için bir sorun oluşturuyor. Microsoft, bir web sitesinde Red Hat'a şunu soruyor: "'Ücretsiz' olan bir şey nasıl bu kadar pahalı olabilir?"

Red hat son çeyrekte 235.6 milyon dolar gelir elde etti. Bununla beraber Red Hat, Microsoft'un pazar payının bir bölümünü kendine çekse de büyük bir tehdit olmaktan uzak.

Oracle ve Amazon

Oracle ve Amazon
Oracle'ın önemli bir rakip olduğunu Microsoft patronu söylüyor

Oracle

Microsoft CEO'su, Microsoft'un en önemli rakiplerinin Google, Apple, Oracle, VMware ve genel olarak açık kaynak kodu olduuğunu söylüyor.

Oracle, veritabanlarından 2009'da 9 milyar dolar gelir elde etti ve Gartner'a göre piyasanın yüzde 48'ine sahip. IBM 4.1 milyar dolarla ikinci sıradayken, Microsoft 3.3 milyar dolarla üçüncü.

Microsoft ise SQL Server'ın yüzde 41 pazar payına sahip olduğunu gösteren IDC verilerini esas alıyor.

Amazon

Microsoft, müşterilerinin yüksek derecede soyutlanmış geliştirici araçları talep ettiğini iddia ediyor ancak Amazon'un "hizmet biçiminde mimari" öngürüsü şimdiye dek önde. Gartner'a göre 2010'da Azure stili "hizmet biçiminde platform" gelirleri 140 milyon dolar olarak tahmin ediliyrken, Amazon stili "hizmet biçiminde mimari" 2.7 milyar dolar gelir elde etti.

IBM, Sony, Nintendo

IBM, Sony, Nintendo
Kurumsal e-posta piyasasında IBM önemli bir rakip

IBM

Google Apps'in yaptığı tüm gürültü ve patırtıya rağmen Gartner'a göre Gmail, kurumsal dünyada e-posta pazarının sadece yüzde 1'ini elinde bulunduruyor. Bunun yanında IBM'in Lotus Notes'u ise kurumsal e-posta pazarında özellikle büyük şirketlerde güçlü bir oyuncu. Lotus'un 2009'da 156 milyon e-posta kutusu bulunuyor ve bu Microsoft Exchance'in yarısına denk geliyor. Bulut bazlı e-posta şirketin stratejisinde önemli bir rol oynuyor ancak Microsoft da Exchange Online'da önemli gelişmeler kaydediyor.

Bunun yanında IBM, veritabanı gelirlerinde Microsoft'u geçiyor.

Sony ve Nintendo

Sony ve Nintendo ortak değiller ancak Microsoft, geliştirme kaynaklarının bir çoğunu Xbox 360 ve Kinect'i geliştirmeye yatırdığı için ikisini de aynı rekabet içerisine yerleştirebiliriz. Xbox ve Kinect, Microsoft'un genç topluluk ile bağlantı kurmasını sağlayan en iyi örneklerden bir tanesi olabilir. Hareket tabanlı kontrollerle ilk karşımıza çıkan firma Nintendo olsa da Kinect bunu bir adım öteye taşıyarak kullanıcıların kendi vücutlarıyla oyun oynamalarına izin verdi.

Microsoft sadece 60 günde 8 milyon Kinect ve 50 milyon Xbox 360 satarken Nintendo 85 milyon Nintendo Wii ve Sony 48 milyon PlayStation satmayı başardı.

RIM ve Mozilla

RIM ve Mozilla
RIM kurumsal alanda Microsoft'un önemli bir rakibi

RIM

RIM, akıllı ceplerde ve tabletlerde Microsoft'u geçiyor. Windows Phone 7'nin kullanıcıları iPhone ve Android'de uzaklaştırmakta zorlanacağı kesin, BlackBerry'nin varlığı ise Microsoft'un kurumsal alandaki işinin de zor olacağının işareti. 2010'un dördüncü yarısında Microsoft dünya çapındaki akıllı cep sevkiyatının sadece yüzde 3.1'ini elinde bulundururken bu oran RIM için yüzde 14.4 idi.

Mozilla

Tarayıcı piyasasında Chrome sürat kazanmış olsa da Firefox, Microsoft'un arkasından gelen ilk önemli tehdit. Çeşitli istatistiklere göre Firefox, yüzde 22 ile yüzde 30 arasında bir kullanım oranına sahip. Internet Explorer'da ise bu oranlar yüzde 41 ile yüzde 57 ile arasında. Chrome'un ise yüzde 10 sınırını aştığı bildiriliyor. Microsoft, önemli geliştirmeler sunan IE9 ile kaybettiği pazar payını geri almaya çalışsa da IE'nin pazar payı birkaç senedir hemen hemen her ay düşüyor.

Cisco

Cisco

Cisco

Cisco, TelePresence, WebEx gibi ürünlerle yaygın olarak kullanılan güçlü iletişim sistemleri meydana getirdi. Infonectics Research'ün müşteri anketine göre Microsoft ve Cisco, en yaygın olarak uygulanan "birleştirilmiş iletişim sağlayıcıları". Microsoft, Lync ve Lync Online ile birleştirilmiş bir iletişim sistemi ortaya çıkarmaya çalışıyor. Microsoft, bu son jenerasyonda fiyat indirimlerine gidiyor. Microsoft, bu piyasada önemli bir güç olabilir.

Okuyucu Yorumları