Microsoft, kendi yazılımlarında diğer hizmetleri için agresif bir şekilde reklam göstermekten pek de çekinen bir şirket sayılmaz. Bunlar, öncelikle Microsoft 365 ve Edge tarayıcısı için pazarlama materyallerini içeriyor. Hatta şirket, Windows 11'de Dosya Gezgini'nde, Microsoft Editör için reklamlar bile gösterdi ve daha sonra bunun yanlışlıkla olduğunu ve asla harici olarak yayınlanmasının planlanmadığını söyledi.
Redmondlu teknoloji firması, şimdi de Microsoft'un hizmetlerini reklamlar ve abonelik yoluyla daha ucuz Windows bilgisayarlar satmaya dayanan bir iş modeli üzerinde çalışıyor gibi görünüyor.
WinBuzzer tarafından fark edildiği üzere Microsoft, kısa bir süre önce bir Baş Yazılım Mühendisi Yöneticisi için iş ilanı yayınladı. İlanın ilk versiyonunda, şirketin "reklam ve aboneliklerle desteklenen daha uygun fiyatlı bilgisayarların" oluşturulmasına izin veren bir model üzerinde çalışacağı açıkça belirtiliyordu.
Bazı ifadeler artık kaldırılmış olsa da, liste hala bulut ve web öncelikli çözümleri keşfetmeye vurgu yapıyor. Ayrıca "bulutun ilk deneyimlerini Windows'a taşıma misyonundan" da bahsediyor.
Microsoft 365 söz konusu olduğunda ve Microsoft'un ilerlediği yön ve Windows'un genel görünümündeki rolü göz önüne alındığında, şirketin bu yola devam etmesi tamamen şaşırtıcı değil. Hem Windows 10 hem de Windows 11 ücretsiz yükseltmelerdi ve şirket, abonelikleri ve diğer bulut hizmetleri için düzenli ücretler ödeyen müşteriler sayesinde geliştirme maliyetlerini telafi ediyor.
Yine de, bu hareketin gerçekleşmesi durumunda tartışma yaratması mümkün. Halihazırda parasını ödediğiniz hizmetlerdeki reklamlar, kullanıcılarda istenmeyen hisler yaratabilir ve Microsoft'un bu kararı nasıl pazarlayacağını iyi düşünmesi gerekebilir.
Bununla birlikte, bu çabanın aynı zamanda daha düşük maliyetli Windows PC'ler ile sonuçlanması beklenebilir. Bu, reklamlar ve abonelik planları ile sorunları olmadığı sürece daha fazla insanın Windows'a yönlendirilmesini sağlayacaktır.