Microsoft, geçtiğimiz Ekim ayında Project xCloud oyun akışı hizmetini duyurduktan sonra bu hizmet hakkında oldukça sessiz kalmıştı ancak görünene göre teknoloji devi, bulut oyun geleceği hakkında yeni açıklamalara hazır.
Xbox Wire'daki yeni bir yazıda Microsoft Gaming Cloud CVP'si Kareem Choudhry, Project xCloud'ı "konsol donanımımızı tamamlayacak ve oyunculara nerede ve nasıl oynayacakları konusunda daha fazla seçenek verecek bir oyun akışı teknolojisi vizyonu" olarak tanımladı.
Kitap okuma, müzik dinleme ve film izleme şeklimizi değiştiren içerik teslim teknolojisindeki değişiklikleri belirten yazı, Microsoft'un aynı şeyi oyunlar için de yapmayı planladığını söylüyor.
Redmondlu firma, şu anda biraz büyük gibi gözükecek bir hedef ile 54 Azure bölgesindeki çok sayıda veri merkezini kullanarak, firma içinde geliştirilen gelişmiş ağ teknolojileri ile "Dünya genelinde 2 milyardan fazla" oyuncuya "gerçek konsol kalitesinde oyun oynama" imkanını sunmayı planlıyor.
Choudhry, "Project xCloud'ı oyun konsollarının yerine geçmesi için değil, müzik ve video severlerin sahip olduğu seçenek ve esnekliği" sunmak için geliştirdiklerini söylüyor. "Bir konsolun tam HDR desteği ve surround ses sistemli bir 4K TV'ye bağlandığında mümkün olan şeyleri seviyoruz – bu, konsol oyunlarını deneyimlemenin müthiş bir yolu olmaya devam ediyor."
Ancak Choudry, Project xCloud'ın gerçek amacının "sorunsuz bir şekilde telefon, tablet veya başka bir bağlantılı cihazdan içeriklere ulaşabileceğiniz bir gelecek" yaratmak olduğunu belirtiyor.