Bilişim dünyasının iki devi Google ile Microsoft'un, neredeyse "kanlı bıçaklı" olduğunu herkes biliyor. Son birkaç aydır iki firma da birbirinin işlerine çomak sokmak için elinden geleni yaptı. Google, Microsoft işletim sistemli mobil cihazların kendi sağladığı Maps ve YouTube gibi hizmetlerden faydalanmasını zorlaştırmaya çalışıyor. Microsoft ise, Google arama sonuçlarının, kullanıcıları belirli sitelere yönlendirmek üzere önceden ayarlandığını iddia eden kapsamlı reklam kampanyalarıyla karşılık veriyor. İnternet arama pazarının son durumunu gösteren istatistikler, reklam kampanyasının Microsoft'un kendi arama motoru Bing'in işine yaramış olabileceğine işaret ediyor.
ComScore'un açıkladığı istatistiklere bakılırsa, Kasım ayında yüzde 67'lik pazar payına sahip olan Google Aralık ayında yüzde 66,7'ye geriledi. Microsoft'un Bing arama motorunun pazar payı aynı dönemde yüzde 0,1'lik artışla yüzde 16,3'e yükseldi. Aralık ayında gerçekleşen 17,6 milyar arama işleminden 11,8 milyarı Google arama motoru üzerinden yapılırken, 2,9 milyarı Microsoft teknolojisini kullanan arama motorları (Bing ve Yahoo) üzerinden yapıldı.
Gözlemlenen artış oranları henüz çatışmanın gidişatını değiştirecek kadar yüksek değil. Ama Microsoft'un reklam kampanyasının doğrudan sonucu olan artışın firmayı bu stratejiyi devam ettirmeye yönlendireceği kesin.