Hüseyin Cem Köylü
Google, gizlilik politikalarını değiştirmesi yüzünden tepki alırken, bunu fırsat bilen Microsoft, firma üzerindeki baskıyı artırmaya çalışıyor. Gazetelerde yeni yeni görünmeye başlayan reklamlarda, kullanıcılara kendi internet servislerini önerirken, Google'ın sadece kendini düşündüğünü ve yaptığı değişikliklerle kullanıcıların gizliliğinin garanti altına almadığını söylüyor: "Google'ın yeni özellikleriyle birlikte verilerinizi kontrol etmekte daha zor bir hale geliyor". Microsoft, yeni reklam kampanyasında internet sörfçülerine Google ürünlerine alternatif olarak, Hotmail, Office 365, Internet Explorer ve Bing'i öneriyor.
Yapılan değişikliklerin Google'a gerçekten de büyük faydası var; şirket kullanıcılar hakkında daha fazla, detaylı ve doğru veri alabilecek. Bu da Google için daha fazla gelir demek.
Google son zamanlarda, arama sonuçlarında çoğunlukla üst sıralara kendi sosyal ağı Google+'ın sayfalarını koyuyor. Bu, şirketin kendi politikasına da ters. Google, kullanıcılara her zaman en uygun sonucu sağlamak istiyordu. Hatta 2011'in sonlarına doğru Google CEO'su Eric Schmidt, kendi tekliflerimizi başlara koyarsak insanlar tercih etmez diye konuşmuştu.