Lokasyon bazlı sosyal ağ uygulaması Foursquare son dönemde atak yaparak iş modelini daha da geliştirmeye çalışıyordu. Bu amaçla, ABD'deki kullanıcıların yakındaki restoranlardan sipariş vermesini mümkün kılan yeni yemek sipariş servisini de henüz devreye sokmuştu ki, uygulamanın geleceğinden umutlu olan Microsoft da bir hamle yaparak Foursquare için 15 milyon dolarlık bir fon yarattı.
Microsoft bu parayı Foursquare'ın hisselerini satın almak için değil, birkaç yıl boyunca Foursquare'ın veri tabanını kullanmak için ödeyecek. Böylece Microsoft, Foursquare'de kayıtlı 45 milyon kullanıcının lokasyon/ziyaret tercihlerine, sistemde kayıtlı mekan bilgilerine ve çeşitli istatistiklere ulaşacak. Aslında bu işlem, bir uygulamanın sahip olduğu kullanıcı veri tabanını reklam için üçüncü bir şirkete satmasından başka bir şey değil. Ancak Microsoft yıl sonunda Foursquare'e yaptığı yatırımı 35 milyon dolara çıkaracak.
Henüz büyük paralar kazanamayan Foursquare'in de bu desteği hem masraflarını döndürmek hem de on milyarlarca dolarlık bir sosyal ağ olma yolunda ilerlemek için kullanacağı çok açık.