Microsoft, reklamcıların kullanıcıların duygusal durumuna, son davranışlarına ve aktivitelerine göre reklam göstermeyi sağlayacak bir patent için başvuruda bulunduğu ve bu teknoloji üzerinde çalıştığı ortaya çıktı. Geçen hafta ortaya çıkan patent için başvuru, Aralık 2010'da yapılmış.
Patentte açıklanan platform, farklı cihazlarda çalışabiliyor ve kullanıcıların çevrimiçi etkinliğini, geçmişini, web sayfalarının içeriğini, arama sorgularını, e-postaları, anında mesajlaşmaları, web kamerasındaki görüntüleri, Kinect gibi cihazlardan gelen hareketleri ve çevrimiçi oyunların sonuçlarını izliyor. Kullanıcının o an etkileşimde bulunduğu içeriğe olan tepkisi, bir görsel yakalama cihazı tarafından yakalanıyor. Bunun ardından reklamcılar, duygusal isteklere göre reklam gösteriyorlar.
Patent, cihazın dijital yardımcılar, akıllı cepler, laptop'lar, PC'ler, oyun cihazları ve diğer uygun istemci bilgisayar cihazlarında kullanılabileceğini açıklıyor.