Microsoft CEO’su Satya Nadella, konsollara özel oyunları sevmediğini açıkladı. Ve "konsola özel oyun" yaklaşımının bu denli ön planda olmasının "Sony’nin suçu" olduğunu söyledi.
Nadella, bu yorumları FTC ve Microsoft arasındaki davada verdiği ifadenin bir parçası olarak yaptı ve Microsoft’un bulut oyun stratejisini, şirket içi oyun hedeflerini ve çok daha fazlasını ortaya koydu. Microsoft’un olabildiğince çok platformda yazılıma odaklanma idealinden bahsederken, Nadella’ya Xbox’a özel oyunlar soruldu. Bu soruya cevap olarak “Bana kalsa konsollara özel tüm ayrıcalıklardan kurtulmak isterdim ama bunu özellikle konsol pazarında düşük paya sahip bir oyuncu olarak tanımlamak bana düşmez. Oradaki baskın oyuncu [Sony], pazar rekabetini özel ürünler kullanarak tanımladı, yani içinde yaşadığımız dünya bu. O dünyayı hiç sevmiyorum” dedi.
Nadella’nın yorumu, Sony’nin PlayStation yöneticisi Jim Ryan’ın Starfield gibi Xbox’a özel oyunların rekabete aykırı olmadığını kabul etmesinden bir gün sonra geldi. Ryan ayrıca yayıncıların Xbox Game Pass’in değer açısından yıkıcı olduğunu düşündüklerini ve Sony’nin Xbox Game Pass rekabetinde avantaj elde etmek için birinci taraf geliştirme ve yayıncılığa muazzam yatırım yapmasının önemli olduğunu söyledi. Ryan, Activision oyunlarını tüm platformlarda kullanılabilir hale getirmenin Microsoft’un çıkarına olmadığını da kabul etti.
Daha sonra Microsoft avukatı, Ryan’a Microsoft’un başında olsa Call of Duty ve diğer Activision oyunlarını Xbox ve PC’ye özel yapıp yapmayacağını sordu ancak Ryan, yeterince bilgisi olmadığı için bu soruyu cevaplayamayacağını söyledi.
Nadella bu fikri sevmese de, platforma özel oyunların yakın geleceği şekillendirmeye devam edeceği açık. Yüksek bütçeli (AAA) oyun içeriğinin artık konsolların, abonelik hizmetlerinin ve bulut oyunlarının geleceği için ne kadar önemli olduğu göz önüne alındığında, özel içeriğin geleceği için Sony, Microsoft ve diğerleri arasında büyük bir savaş yaşanacak gibi gözüküyor.