Microsoft, 2020 finansal yılının ikinci çeyreği veya 2019 takvim yılının dördüncü çeyreği için gelir raporunu açıkladı. Redmondlu firma bir kez daha güçlü bir büyüme gösterdi ve yıl bazında %14 gelir artışı yaşayarak 36,9 milyar dolar gelir elde etti. Bu gelir Üretkenlik ve İşletme Süreçleri bölümünde 11,8 milyar dolar (%17 büyüme), Akıllı Bulut'ta 11,9 milyar dolar (%27 büyüme) ve Kişisel Bilişim'de 13,2 milyar dolar (%2 büyüme) olarak ayrılıyor.
Üretkenlik ve İşletme süreçleri büyümesi temel olarak Office 365 ve LinkedIn sayesinde gerçekleşti. Tüm Office ticari ürünleri ve hizmetleri gelir olarak %16'lık büyüme gösterdi. Bu da Office 365 Ticari gelirinde %27'lik büyüme ve bunu aşağı çeken bulut olmayan Office Ticari ürünlerinde %11'lik gerilemeden oluşuyor.
Office Tüketici ürünleri ve gelirleri de %19'luk büyüme gösterdi ve Microsoft bunun sebebini tekrar eden üyelikler, Japonya pazarı ve geçtiğimiz yılın düşük olmasına bağlıyor. Toplamda 37,2 milyon yeni Office 365 Tüketici üyesi bulunuyor.
LinkedIn geliri %24 büyürken, Dynamics ürünleri ve hizmetleri %12 büyüdü ve Dynamics 365 geliri %42'lik büyüme gösterdi. Tabii ki Microsoft bu alanlarda tam olarak ne kadar gelir elde ettiğini açıklamıyor.
Akıllı Bulut alanında ise Azure gelirinin %62'lik artışı ile yukarı taşınan sunucu ürünleri ve bulut hizmetleri %30 büyüme gösterdi. Microsoft Server 2008 desteğinin sona ermiş olmasının da katkılarıyla sunucu ürünleri %10'lık yükseliş gösterirken, Kuruluş Mobilite %35'lik büyüme ve Kuruluş hizmetleri geliri %6'lık büyüme gösterdi.
Son kategori olan Kişisel Bilişim ise en büyük geliri getiren bölüm oluyor. Windows OEM geliri etkileyici bir şekilde %18 artış gösterdi ve Microsoft, bunun sebebinin geçtiğimiz yılın çip tedarik sıkıntıları olduğunu söylüyor. Bu, Pro gelirinde %26'llık büyümeyi ve Pro-olmayan gelirde %4'lük büyümeyi de içeriyor. Bunun büyük bir kısmının da Windows 7 için desteğin sonlandırılmasından kaynaklandığı söylenebilir.
Windows Ticari ürünleri ve bulut hizmetleri temel olarak Microsoft 365 büyümesi sayesinde %25'lik artış gösterdiler. Surface geliri %6 arttı ve Microsoft, bu konuda başka bir açıklama yapmış değil.
Oyun geliri ise bir kez daha geriledi ve bu sefer gerileme %21 oranında. Xbox içerikleri ve hizmetleri de geçtiğimiz yılın büyüklüğüne ve Fortnite'a bağlanabilecek bir şekilde %11 geriledi. Son olarak da arama reklam geliri %6 büyüme gösterdi.