Geçtiğimiz günlerde Microsoft, "Bing it on" ("Bring it on" – "hodri meydan" deyimiyle yapılan bir kelime oyunu) kampanyasını başlatarak kullanıcıların Google ve Bing arama sonuçlarını karşılaştırmasını istemişti. Ancak Microsoft bile "Google'lama"nın bir fiil olarak yerleştiğini kabullenmiş durumda. Arama motoru olarak Bing kullanılsa bile kullanıcılar arama işlemini Google ile özdeşleştiriyor.
Şirket daha önce viral pazarlama kampanyaları ile "Bing'leme"yi bir deyim olarak kullandırmaya çalıştı, ancak Bing pazarlama yöneticilerinden Adam Sohn, "Amacımız bu değil, yani bu alanda para harcamıyoruz. İsmimizi bir fiil haline getirmeyi hiç denemedik" dedi.
Sohn aynı zamanda insanların Bing kullandıkları zaman bile "Google'lamak" terimini kullanmasından çok da rahatsızlık duymadıklarını belirtti: "Örneğin Kleenex'i (Türkçe'deki Selpak gibi) paketinden çıkardığınızda görüntüsünün diğer mendillerden bir farkı yok, ama çevrimiçi ürünlerde markalar biraz daha öne çıkıyor. Yani hep Bing kullanıp 'Google'dan bakayım' derseniz bir süre sonra kullandığınız markanın aslında başka olduğunu fark etmeniz mümkün."
Sohn Microsoft'un Redmond'daki merkezinde kimsenin "Google'lamak" demediğini de sözlerine ekledi.