Son birkaç yıldır oyunların özellikle cinsel temalı görüntüleri ile ilgili tartışmalar gündelik yaşamın bir parçası haline geldi. Öyle gözüküyor ki, hiçbir şey olmasa da, konuyu ortaya atmak en azından oyun hakkında konuşulmasını sağlıyor.
Halo'nun oyun tasarımcılarından David Ellis ise bu tartışmaların içine, heyecanla çıkması beklenen "Metal Gear Solid 5" oyunundan yayınlanan bir karakteri, attığı bir tweet ile, "iğrenç" olarak tanımlayarak, biraz ilginç bir şekilde girdi.
Bu tartışmanın temelinde ise, MGS5'in üzerinde çalışan ekibi yöneten Hideo Kojima'nın keskin nişancı karakteri, yani "Quiet"ı, insanların yakın zamanda yapılacak olan "Tokyo Game Show"a bu karakterin kostümü ile katılmaları için "erotik" olarak tasarlaması. Gerçi Kojima daha sonra "seksi" demek istediğini söyledi ancak karakter bir bikini, bir miktar parçalanmış çorap ve başka pek bir şey giymiyor olarak gözüküyor.
Ellis ise yazısını bir üst aşamaya çıkararak endüstrinin "yetişkin erkek bebeklerle dolu" olduğunu, kendisinin de göğüsleri herkes kadar sevmesine rağmen bu karakterin "tiksindirici" olduğunu söyledi.
Öyle gözüküyor ki kadınların objeleştirilmesi söz konusu olduğunda video oyunlar her zaman hedef olacak. Öyle ki oyunlar söz konusu olduğunda bu konu artık şiddet içeriğinden bile daha fazla tartışılır hale geldi.