1924'te kurulan İngiliz spor otomobil üreticisi MG Cars, Çin'e satıldıktan sonra elektrikli otomobiller konusunda iddialı hale geldi. Ancak kendine yakışır şekilde, ultra süper hiper spor tasarımlarıyla gündemi meşgul etmeyi de hep başardı. Şimdi dünyanın ilk hiper elektrikli otomobili EXE181, dünyanın en hızlı elektrikli otomobili olmak üzere hız rekoru kırmaya hazırlanıyor.
Çinli MG Cars, EXE181'i tasarlarken olabilecek en minimum rüzgar direncini yakalamaya çalışmış. Bu yüzden sadece 0.181'lik teorik sürtünme katsayısına sahip araç, bugüne kadar üretilmiş ve aerodinamik açıdan en başarılı otomobillerden biri.
Karşılaştırma yapmak isteyenler için diğer "başarılı" otomobillerden örnek verelim... EXE 181'in sürtünme katsayısı, McLaren Speedtail'den 0.278 puan daha düşük. Ayrıca düşük sürtünme sayesinde yüzlerce mil fazladan yol yapabilen Volkswagen XL1'in katsayısından 0.199 daha düşük.
Aslında EXE181, MG Cars'ın eski bir aracından ilham alınarak tasarlanmış. MG Cars 1950'lerin sonlarında Stirling Moss ve Phil Hill tarafından kullanılan radikal EXE181 aracıyla arazide hız rekoru kırmıştı. Gözyaşı damlası şeklinde üretilmiş ve benzinle çalışan araç o dönemde tam bir devrim yaratmıştı. Sadece 300 beygir gücünde olmasına rağmen Bonneville Tuz Düzlüklerindeki rekor sürüşünde 410 km/h hıza ulaşmayı başarmıştı.
Çinliler hazır milyar dolarlar verip İngiliz şirketini satın almışken bu mirasın kaymağını yemek istemiş olacaklar ki, o araçtan esinlenen tasarım ve aynı isimle yeni bir araç geliştirdiler.
EXE181 şimdi aynı şekilde bir rekor denemesi yapacak. Bu sefer elektrikli bir motorla hız denemesi yapacak araç, sıfırdan yüz kilometreye 1.9 saniyede çıkmayı hedefliyor. Ayrıca maksimum hızını da 1950'lerdeki dedesinin hızının üzerine çıkarmayı deneyecek.
Şu anda Rimac Nevera, saatte 415 km hızla, üretilmiş en hızlı elektrikli otomobil unvanını taşıyor. Bakalım İngilizlerden devşirilmiş Çinli EXE181 bu rekoru kırabilecek mi?