Merkezi İngiltere'de bulunan marka derecelendirme kuruluşu BrandIndex, güvenlik devi McAfee'nin kurucusu John McAfee'nin "garip" davranışlarının, eski firmasının marka itibarını kötü etkilediğini iddia ediyor.
BrandIndex, Amerikalı tüketicilerin çeşitli firmalar hakkında nasıl bir algıya sahip olduğunu inceleyen bir kuruluş. Yaptığı anketlerde katılımcılardan farklı kategoriler altında sıralanan firmalar hakkındaki fikirlerini belirtmelerini isteyen kuruluş anket sonuçlarına göre firmalara 100 ile -100 arasında puanlar veriyor. Puanlara bakılınca McAfee'nin davranışlarının firma algısı üzerine etkisinin çok açık bir şekilde görüldüğü iddia ediliyor. Ürettiği güvenlik çözümleriyle tanınan McAfee, yaklaşık beş yıldır hiç eksi puan almamış. Ama John McAfee'nin kaçak olduğu süre boyunca sürekli düşen puan, McAfee'nin Guatemala'ya kaçtığı haberinin duyulmasının ardından -17'ya kadar düşmüş.
McAfee Associates firmasını 1987 yılında kuran John McAfee, 1993 yılında istifa etmiş, o tarihten itibaren firmayla ismini vermiş olması dışında hiçbir ilgisi olmamıştı. Firma 2011 yılında Intel tarafından 7,7 milyar dolara satın alınmıştı.
Uzun yıllardır Beliz'de yaşayan John McAfee, komşusu Gregory Faull'un vurularak öldürülmesiyle ilgili ifade vermeye çağrıldığında kaçmış, uzun süre gizlenmiş ve kaçış serüvenini blog üzerinden paylaşmıştı. Bu sırada yaptığı bazı açıklamalar Beliz polisinin, McAfee'nin akıl sağlığından şüphelenmesine yol açmıştı.
BrandIndex'den Ted Marzilli, firma kurucusunun davranışlarının firma algısı üzerinde bu kadar olumsuz etkide bulunduğu başka bir örnek hatırlamadığını söylüyor ve bu duruma en çok benzeyen örneğin, Steve Jobs'un 2009 yılında sağlık nedenleriyle Apple'dan ayrılmasının ardından Apple'ın firma algısında gözlemlenen düşüş olduğunu ekliyor.