Japon otomotiv devi Mazda, 1997 yılından beri ilk kez logosunu güncellemeye karar verdi. Şirket, logosunu dijital platformlarda daha iyi algılanması amacıyla düz ve minimalist bir hale getiriyor.
Nikkei'nin haberine göre, Mazda’dan henüz resmi bir açıklama gelmedi. Ama resmi duyurunun çok kısa bir süre içerisinde yapılması bekleniyor. Mazda web sitelerinde, şimdilik eski logo kullanılmaya devam ediliyor.
Güncellenen logoda 'M' harfini çevreleyen oval şekil muhafaza edilse de, artık temiz çizgiler ve tek renkli bir renk şeması kullanılması dikkat çekiyor. Bu sadeleştirme, amblemin akıllı telefon ekranlarında ve diğer aygıtlarda daha iyi görüntülenmesini amaçlıyor.
![](https://img.chip.com.tr/storage/files/images/2025/01/29/ca106c19c96b052662818d204b480f80-03rd.jpg)
Yeni, basitleştirilmiş logo ilk olarak Temmuz 2024'te, Mazda'nın Japonya Patent Ofisi'nde ticari marka olarak tescil ettirmesiyle internette ortaya çıkmıştı. Logo, selefinin metalik dokusundan, keskin kenarlarından ve katmanlı derinliğinden kurtulmuş olsa da, açık bir şekilde tanınabilir bir Mazda logosu olmaya devam ediyor.
Mazda'nın bu hamlesi, otomotiv endüstrisinde markalaşmayı basitleştirme yönündeki genel eğilimle de uyumlu görünüyor. Daha önce Volkswagen, Audi, BMW ve Nissan gibi şirketler de benzer değişiklikler yaparak logolarını modern trendlere uyumlu şekilde sadeleştirme yoluna gitmişti.