Mastercard'dan alışveriş festivali!

MasterCard, bu işbirliği kapsamında yarından itibaren büyük indirimler sunacak! İşte detaylar...

Alışveriş festivali başlıyor!

Kendini "ticaretin kalbinde" konumlayan MasterCard, MasterCard e-fest'le de internet üzerinde ticaret merkezi oluşturuyor. MasterCard tarafından 5-9 Aralık 2011 tarihleri arasında düzenlenen MasterCard e-fest'te, ETİD üyesi internet ticaretinin önde gelen 22 mağazası yer alacak. Internet üzerinden alışveriş festivali yaparak bir ilki gerçekleştiren MasterCard, e-fest ile teknolojiden giyime, dekorasyondan hizmete kadar bir çok alanda ürün ve hizmet sunan markayı bir araya getiriyor. MasterCard e-fest süresince MasterCard kullanıcıları yüzde 45'e varan indirimler, belirli tutarın üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo avantajı veya hediye çeki kazanabiliyor.

E-ticaret sektöründeki öncü firmalar tarafından sektörün büyümesini sağlamak amacı ile kurulan Elektronik Ticaret İşletmecileri derneği-ETİD üyelerinin sunmuş olduğu fırsatların yer aldığı, MasterCard e-fest'e katılan alışveriş siteleri arasında, 1Y1V, adepo, çiçeksepeti, ekopasaj.com, ereyon.com.tr, evmanya, genpa.com.tr, gittigidiyor, hepsiburada.com, hızlıal.com, limango, markafoni, morhipo, sahibinden.com, sanalpazar, teknosa.com, tekzen, trendyol, vipdükkan, yakala.co, yeniçarşım.com, ykmden.com bulunuyor.

Kampanya hakkında sorular ve cevaplar

Kampanya hakkında sorular ve cevaplar

- MasterCard ve ETİD işbirliği ile düzenlen bir kampanya var. Internet üzerinden alışveriş odaklı. Bize bu kampanyanın kapsamından bahseder misiniz?

Yasemin Bedir – MasterCard, Güney Doğu Avrupa Satış Direktörü: MasterCard, ETİD işbirliği ile Türkiye'de internet hacminin yüzde 90'ını oluşturan 22 firmayı kapsayan bir sanal alışveriş festivali düzenledi. "MasterCard e-fest" ayrıca Türkiye'de internette düzenlenen ilk alışveriş festivali olma özelliği taşıyor. Bu festival kapsamında 5-9 Aralık tarihleri arasında 22 sanal mağaza üzerinden alışveriş yapan ve alışverişleri esnasında MasterCard kredi kartlarını kullanan tüketicilere yüzde 45'e varan indirimler sunuluyor. Ayrıca belirli tutarın üzerinde alışveriş yapan kullanıcılara ücretsiz kargo ya da hediye çeki veriliyor.

- MasterCard e-fest kapsamında hangi sanal mağazalar yer alıyor?

Hakan Orhun – ETID Yönetim Kurulu Başkanı: Private shopping'den, grup satın almaya, teknolojiden dekorasyona Türkiye'nin lider 22 alışveriş sitesi bu kampanyada tüketicilere cazip fırsatlar sunuyor. Bu siteleri bir araya getirmek bizim için çok önemliydi çünkü tüketicilerin farklı hizmetleri sunan alışveriş sitelerini de deneyimlemesini istedik.

1Y1V, adepo, çiçeksepeti, ekopasaj.com, ereyon.com.tr, evmanya.com, genpa.com.tr, gittigidiyor, hepsiburada.com, hızlıal.com, limango, markafoni, morhipo, sahibinden.com, sanalpazar, teknosa.com, tekzen, trendyol, vipdükkan, yakala.co, yeniçarşım.com, ykmden.com e-fest'te yer alan firmalar arasında. Tüketiciler bu siteler üzerinden 5-9 Aralık'ta avantajlı alışveriş yapabilecekler.

Bu festival fikri nasıl ortaya çıktı?

Bu festival fikri nasıl ortaya çıktı?
Hakan Orhun

- Sanıyoruz Türkiye'de böyle bir festival ilk kez yapılıyor. Dünya'da örnekleri var mı? Bu fikir nasıl ortaya çıktı?

HO: Evet böyle bir festival Türkiye'de ilk kez yapılıyor. Tabi dünyada daha önce benzer festivaller yapıldı. Özellikle e-ticaretin gelişmiş olduğu ülkelerde sıklıkla uygulanan bir yöntem. Bizler hem yeni kullanıcılara online alışveriş deneyimini yaşatmak hem de alışveriş sıklığını artırmak amacı ile MasterCard ile MasterCard e-fest için bir araya geldik. Bundan sonra düzenli olarak e-festlerin yapılacağını düşünüyoruz.

YB: MasterCard olarak kendimizi ticaretin kalbinde konumluyoruz. Son yıllarda, tüm dünyada sanal alışveriş son derece hızla gelişiyor. Biz de ticaretin bu hızla gelişen kolunda, MasterCard kullanıcılarına özel avantajlar sunmak istedik ve ETİD işbiliği ile lider 22 sanal mağazayı bir araya toplamayı başardık.

- Bu kampanyadan beklentiniz nedir?

YB: Türkiye'de ve dünyada online alışveriş hızla büyüyor ve halihazırda düzenli olarak online alışveriş yapan bir kitle var. MasterCard olarak bizim amacımız henüz online alışveriş yapmayan kesimin de böyle avantajlı kampanyalar sayesinde hızlı ve güvenli e-ticaret ile tanışması. Halihazırda online alışveriş yapan kullanıcılara da yılbaşı öncesi güzel bir fırsat sunmak istedik.

HO: Tüm perakende olduğu gibi online alışverişte de Aralık yılbaşı nedeni ile çok önemli ay ve bizlerin en yüksek satış adetlerine ulaştıkları aydır. Kasım ayından itibaren tüm siteler kampanyalarını hazırlamaya başlar. Bu yıl yılbaşı kampanyalarımıza ise MasterCard e-fest ile start veriyoruz. ETİD olarak öngörümüz 3 milyon kişinin bu avantajlı kampanyadan faydalanacağı yönünde.

- Peki sizce bu rakam satışlara ne kadar yansır?

HO: Biz MasterCard e-fest ile 400 milyon TL'lik alışveriş yapılacağını ön görüyoruz. Bu da ciroların yüzde 20 oranında artışı anlamına geliyor. Ancak kampanyanın uzun vadede etkisi de unutulmamalı, internet üzerinden hiç alışveriş yapmamaış kullanıcıları da sisteme dahil ederek pazarı büyütmeyi hedefliyoruz.

- Internet üzerinden alışverişte durum nedir? Yurt dışı ile kıyaslandığında Türkiye tablonun neresinde?

-
YB: Internet üzerinden alışveriş son yıllarda iyice yaygınlaşmaya başladı. Global rakamlara bakacak olursak, 2007 yılında 643 milyar dolar olan internet üzerinden alışveriş hacmi, 2009 yılında 806 milyar dolara çıktı. Bu oranın yüzde 20'si Asya Pasifik, yüzde 14'ü Avrupa, yüzde 8'i Kuzey Amerika, kalan kısmı ise diğer bölgelerden.

Ülke bazında bakacak olursak, dünyada online alışverişi en fazla kullanan ülkeler Çin, ABD, Rusya, Brezilya ve Hindistan olarak biliniyor. ABD'de 2010 yılında 173 milyar dolar olan online satışların 2014'te 249 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. Avrupa'nın geneline bakacak olursak; 2009'da 68 milyon dolar olan sanal alışveriş yapan kişi adedinin 2014'te 141 – 190 milyon kişi arasına çıkması bekleniyor. Bu da yaygınlığın yüzde 30-50 arasında artması anlamına geliyor. 2009'da 483 Euro olan kişi başı online alışveriş harcamasının ise, 2014'te 601 Euro'ya çıkması bekleniyor. 2009 yılında İngiltere 24.7 milyar Euro, Almanya 17.3 milyar Euro, Fransa ise 9.4 milyar Euro online alışveriş harcaması ile başı çeken ilk üç ülke durumunda.

Türkiye'de ise online ticaret ABD ve Avrupa'ya oranla daha geç başladı fakat hızla ilerliyor. Yine rakamlarla örnek vermek gerekirse, BKM verilerine göre 2009 yılında Türkiye'deki e-ticaret hacmi 8,9 milyar lira iken, 2010 yılında 14.1 milyar liraya çıktı. 2011 yılının Ekim ayı itibarıyle de bu rakam 18,2 milyar liraya ulaştı. Rakamın yıl sonunda 20 milyar TL'ye ulaşması bekleniyor bu da %50 ye yakın bir artış anlamına geliyor.

HO: İnternetten alışveriş her sene %50'nin üzerinde bir artış göstermektedir. Daha kolay ve hızlı bir deneyim sunması açısından internet alışverişi özellikle yılbaşı, sevgililer günü gibi özel dönemlerde dikkat çekici rakamlara ulaşılmaktadır. 2011 yılı içerinde online alışveriş yapanların sayısı hızla arttı. Özellikle 2011-2012 yıllarının Türkiye'de e-ticaret sektörü için önemli dönüm noktalarından olacağını söyleyebiliriz. Yurt dışından pek çok yatırımcı bu sektörü yakından takip ediyor. E-ticaret için Türkiye'de belirli alanlarda köşe başlarının tutuldu ancak yeni modeller ve özellikle dikey kanallarda gidilecek çok yolumuz var. Burada da en önemlisi yeni kullanıcalar hızla online alışveriş deneyimini yaşatmak.

- Türkiye'de online alışveriş yapan kesimin profili nedir? Kimler internet üzerinden alışveriş yapıyor?

YB: Yılda bir gerçekleştirdiğimiz MasterIndex araştırmasından ortaya çıkan verilere dayanarak söyleyebilirim ki, 15-19 yaş arasındaki kesim ayda ortalama 4.2 kere, 20-24 yaş arasındaki kesim ayda ortalama 2.3 kere online alışveriş yapıyor. Kadın – erkek ayırımlı olarak baktığımızda erkeklerin online alışverişe daha düşkün olduğu görülüyor. Erkekler ayda 1.5 kere alışveriş yaparken, kadınlarda bu rakam 0.5'te kalıyor. Aynı araştırmaya göre şehirlerdeki Türk halkının yüzde 34'ü hayatında sadece bir kez online alışveriş yapmış. Yüzde 31'i ise 2-3 ayda bir yapıyor. Bu da online alışveriş konusunda Türkiye'nin önünde büyük bir potansiyel olduğunu gösteriyor. Bizler de dönem dönem düzenlediğimiz kampanyalar vasıtasıyla internet üzerinden alışveriş yapmanın hem güvenli hem de konforlu olduğunu anlatmaya çalışıyoruz.

HO: 2000'lerin başından 2010'a kadar ki süreçte online alışveriş çok teknoloji ve erkek odaklı ilerledi. Ancak private shopping ve grup satın alma siteleri gibi farklı modellerinde de katılımı ile online alışverilerde kadınlarında oranı da hızla yükselmeye başladı. Türkiye çok genç bir nüfus, yeni nesil internet ile birlikte doğdu ve onlar online alışveriş deneyimlerini bizlere göre çok daha erken yaşlarda yaşıyorlar. Bu da bize gösteriyor ki yakın zamanda online alışverişlerde kadın ve genç kullanıcıların sayısı büyük artış gösterecek.

İnternet üzerinden en çok ne alınıyor?

İnternet üzerinden en çok ne alınıyor?
MasterCard Güney Doğu Avrupa Pazarlama Müdürü Yasemin Bedir

- Peki internet üzerinden en çok ne alınıyor?

HO Az önce de bahsettiğim gibi önceleri online alışverişlerde daha çok teknoloji ürünleri satın alınırdı. Hala teknoloji ve elektronik ürünlerini hakimiyetini sürdürüyor ancak giyim, ayakkabı, kozmetik ve dekorasyon gibi ürün grupları da son zamanlar hızla büyüyen kategoriler. Bunun dışında uçak ve tatil satışları da yine önemli hacim yaratıyor.

YB MasterIndex araştırmamız da benzer sonuçlar veriyor. Sonuçlara göre internet üzerinden en fazla elektronik eşya, uçak bileti, tur, cep telefonu satın alıyoruz. Bunları yiyecek-içecek ve giyim takip ediyor.

- Internet üzerinden alışveriş yapmanın avantajları nedir?

YB : Internet üzerinden alışveriş daha ucuz ve zaman kazandırıcı. Ayrıca evden, oturduğunuz yerden alışveriş yapmanın rahatlığını sunuyor ve ürün/fiyat karşılaştırmaları yapmanızı kolaylaştırıyor.
HO: Öncelikle şunu söylemeliyim ki online alışverişin tamamen hayatımızın içine girdiği bir dönemdeyiz. Artık hertürlü ürün ve hizmet internet aracılığı ile de satılabiliyor. Bu çeşitlilik her geçen gün de artıyor. Dolayısı ile bu bizlere inanılmaz derecede erişim kolaylığı sağlıyor.

- Bir kesim interneti ve internet üzerinden alışverişi aktif olarak kullanıyor. Fakat bir kesim de var ki internet üzerinden alışverişi güvenli bulmadığı için tercih etmiyor. Siz güvenlik konusunda neler diyeceksiniz?

HO: Online alışveriş hizmeti sunan tüm siteler dünya çapında kredi kartı güvenli için bir standart olan SSL sertifikası kullanmak zorundadır. SSL sertifikası olmadan hiçbir bankadan pos alma imkanı bulunmuyor. Kullanıcılar alışveriş yaptıkları sitenin bu sertifikaya sahip olup olmadıklarını mutlaka kontrol etmeliler. Bunun icin sitenin içindeki güvenlik sertifikası tıklanmalı ve bunun geçerlilik süresi kontrol edilmelidir. Ödeme adımlarına geldiğinizde, site ismini yazdığınız url bölümünün "https"" olmasına dikkat edilmeli. Bu uyarı web sitesinde ssl kullanılmakta olduğu ve kredi kartı bilgilerinin güvende olduğunu gösterir. Ayrıca kullanıcılar önceki hizmet seviyeleri iyi olan siteleri tercih etmeli ve site içerisinde iletişim bilgileri olup olmadığını, teslimat ve iade koşullarını kontrol etmeliler.

Ancak şunun altını çizmeliyiz ki kredi kartı ile yapılan dolandırıcılık, sahtecilik vb. olaylar bu siteler üzerinden gerçekleşmiyor. Daha çok offline ortamda çaldırılan kredi kartları internet üzerinden kullanılmaya çalışılıyor. Bunun için ise e-ticaret sitelerinde fraud kontrol departmanı bulunuyor. Bu departmanın en temel görevi çalıntı kredi kartı vb. gibi işlemleri tespit etmek ve bunlara karşı önlem almaktır.

ETID olarak, tüketici nezdinde online alışverişin "güvenlik" baremini geçtiğini düşünüyoruz, şu anda aşmamız gereken barem ise "güvenilirlik".

YB: Internet üzerinden alışveriş eğer doğru sitelerden alışveriş yaparsanız son derece güvenli. Doğru sitelerden kastımız ise online alışveriş güvenlik sertifikası bulunan ve tanıdığınız iş yerleri. İşyeri veri güvenliği standardları ise dünya çapında belirlenmiş ve uygulamada e-ticaret yerlerinin buna uyması zorunlu tutulmuştur. 3D Secure, kart sahipleri ve işyerleri için elektronik ödemelerin güvenliği artırmak amacıyla uygulanan bir güvenlik altyapısı ve MasterCard SecureCode ise bu altyapı dahilinde kullanıcılarımıza sunduğumuz bir güvenlik uygulamasıdır. MasterCard SecureCode her online alışveriş için size kişisel bir güvenlik şifresi oluşturulma mantığı ile çalışıyor.

3D Secure ve MasterCard SecureCode - Sıkça Sorulan Sorular

MasterCard SecureCode nedir?

MasterCard SecureCode nedir?

MasterCard SecureCode nedir?

MasterCard SecureCode programı e-ticaret işyerlerine, kart çıkaran bankanın bireysel kart sahiplerinin kimliğini doğrulaması yoluyla ek bir güvenlik sağlayan sistemdir. İşyerlerinin internet işlemlerinde "kart sahibi onaysız" şeklindeki geri ödeme (chargeback) taleplerine karşı korunması amacıyla tasarlanmış bir programdır.

MasterCard SecureCode nasıl çalışır?

Bir kart sahibi programa katılan bir işyerinin sayfasına girip online siparişini verdiğinde MasterCard SecureCode çözümü kart sahibinin bu işlemi yapmaya yetkili olup olmadığını aşağıdaki şekilde belirler:
Kart sahibinin kendine özel kişisel kodunu girmesi için otomatik olarak kart çıkaran banka tarafından bir pencere açılmasını sağlar.
Kart çıkaran banka kişisel kodu doğrular ve işlemi onaylar.

İnternet alışverişi yapanlar için MasterCard SecureCode'un kullanımı kolay mı?

Evet. Kart sahibi basitçe kendi özel MasterCard SecureCode'unu, kart çıkaran banka tarafından sağlanan pencereden giriş yapar. Bu onaylama işlemi alışveriş işlemi tamamlanmadan önce gerçekleşir. Kart çıkaran banka bu kodu doğrulamak ve saklamaktan sorumludur.

MasterCard SecureCode aynı zamanda Maestro kartlarını da destekliyor mu?

Evet. MasterCard SecureCode, Maestro banka kartı işlemlerini internet üzerinden desteklemek amacıyla, kart çıkaranlar için yeni bir yol sağlar. Banka kartı kullanımının kredi kartı kullanımından daha yaygın olduğu ülkelerdeki işyerleriyle daha fazla sayıda sınır ötesi işlem yapmaya olanak tanır.

Basın bülteninden derlenmiştir.

Okuyucu Yorumları