Manchester City'den sıra dışı bir proje: Taraftarları için "akıllı atkı" üretecekler

İngiltere'nin önemli futbol kulüplerinden Manchester City'den sıra dışı bir girişim: Taraftarlar için "akıllı atkı" üretecekler...

Manchester City'den taraftarlar için "akıllı atkı"

Spor dünyası, çoğunlukla sporcular için olsa da, giyilebilir teknolojiyi genellikle içtenlikle kucaklıyor. Ancak İngiliz futbol kulübü Manchester City, taraftarlarının biyometrik bilgilerini de takip etmeyi umuyor. Kulüp, "dünyanın güzel oyununun kalbindeki duyguyu daha iyi anlamak" için bir biyosensöre sahip, bağlantılı bir atkı üretmek için Cisco ile ortaklık kurdu.

Connected Scarf (Bağlantılı Atkı), temel olarak bir EmotiBit sensörüne sahip. Manchester City'nin ürün sitesine göre ayrıca, bir PPG sensörü, ivmeölçer, sıcaklık sensörü ve bir elektrodermal aktivite (EDA) sensörüne de sahip. Bunların tamamının bir fitness takipçisinde bulacağınız tipik sensörler olduğunu söyleyebiliriz ve EDA sensörü, Fitbit Sense'e yapılan eklemelerden biriydi. Bu sensör, stres seviyenizi belirlemek için cildinizdeki terdeki çok küçük değişiklikleri ölçerek çalışıyor ve bu da duygusal durumunuzu takip etmenize yardımcı olabiliyor. Manchester City, temel olarak, taraftarlarının hareketleri, kalp atış hızı ve bir maça verdiği duygusal tepki hakkında nicel veriler elde etmeyi umuyor.

Bir futbol kulübünün, taraftarların nasıl hissettiğini söylemek için gerçekten giyilebilir bir cihaza ihtiyacı olup olmadığı ayrı bir soru olabilir. Sadece kaçırılan bir penaltı vuruşu sırasında taraftarların yüzlerini buruşturduklarını gösteren görüntülere veya Manchester City teknik direktörü Pep Guardiola'nın yanlış bir değişiklik yaptığında gösterilen duygusal umutsuzluğa bakarak bu hislerin oldukça açık olduğu düşünülebilir. Tabii ki sosyal medya üzerinde yapılan yorumlar da bu hislerin işareti olabilir.

Ancak, diğer pek çok şirkette olduğu gibi, spor takımları da ölçülebilir verileri sever. Atkı ilginç bir seçim gibi görülebilir ancak spor teknolojisindeki son akımlar düşünüldüğünde oldukça yerinde gibi görünüyor. Kulübün resmi açıklamasına göre bu yeni çalışma, "gelecekte daha küratörlü, özelleştirilmiş deneyimler şekillendirmeyi" ve "ortak tutkuyla bir çalışma olarak hizmet etmeyi" amaçlıyor.

Atkı, şu anda sınırlı bir pilot programın parçası ve seçilen taraftarlar atkıyı takabiliyor. Reuters'ın söylediğine göre atkı, kulübün kardeş takımı New York City FC'nin bazı taraftarlarına da dağıtılacak. Kulüp, atkının önümüzdeki sezondan itibaren dünya çapındaki Manchester City hayranlarına sunulacağını söylüyor.

Fikir ne kadar ilginç olsa da, bu tür giyilebilir hayran ürünlerini sunmak, şarj edilmesinin gerekip gerekmeyeceği ve fiyatının ne olacağı gibi pek çok farklı soruyu gündeme getiriyor. Bu atkının yıkanıp yıkanamayacağı da bir başka önemli soru.

Ama en önemlisi şu: Yeni teknolojiler söz konusu olduğunda en başta hep göz ardı edilen ancak sonradan tartışma konusu olan, atkıların biyometrik veri toplayacağı gerçeğini de göz önünde bulundurursak, kullanıcıların gizliliği nasıl korunacak?