1990'larda internetin yaygınlaşmaya başladığı günlerde Lycos, Altavista ve Yahoo'nun ardından en popüler arama motoruydu. Arama motorları arasındaki savaş, Google sahneye çıkıp diğer herkesi geri plana atınca sona ermiş, Lycos'dan da bir daha önemli bir haber almadık.
Eski popülaritesini yitirmiş olsa da internet sitesi hala hizmet veren Lycos, 2013'de yeni hizmetlerle karşımıza çıkacak. Firma CEO'su Rob Balazy, TheNextWeb'e yaptığı açıklamada amaçlarının klasik arama hizmeti yanında "bir içerik deneyimi" sunmak olduğunu belirtiyor. Sunulacak hizmetin Google Knowledge Graph ve Bing Snapshot'tan nasıl farklı olacağı konusunda henüz bir bilgi bulunmuyor.
Lycos arama motoru savaşını kaybetmiş olabilir ama iOS için yaptıkları Evnicible gibi oyunlar ve web sitesi aracı Tripod sayesinde bilişim piyasasında kalmayı başardı. Google hakimiyeti altındaki arama motoru dünyasında etkili olup olamayacağını zaman gösterecek.