Elektrikli araç işi, giderek sayıların daha da önemli olduğu bir iş alanı haline geliyor. Menzil, ön bagaj boyutu, hızlı hızlanma süreleri, pil kapasiteleri ve giderek artan “geri dönüştürülmüş” veya çevre dostu malzeme seviyeleri gibi pek çok veri artık daha fazla öne çıkarılıyor.
Görünene göre artık bu listeye şarj süresi de eklenebilir. EV şarj süreleri konusunda uzmanlaşmış küresel bir danışmanlık şirketi olan P3’ün yeni bir raporu, Lotus Emeya’nın yalnızca 14 dakikada yüzde 10-80 şarj süresiyle hızlı yüklemeler listesinin başında yer aldığını gösteriyor. Bir iPhone'un aynı şeyi yapmasının yaklaşık yarım saat sürdüğü göz önüne alındığında bunun oldukça etkileyici olduğu rahatlıkla söylenebilir.
P3, test sırasında büyük elektrikli “hiper GT”nin 402kW’lık bir güç çekimi zirvesi olduğunu ve şarj işlemi boyunca ortalama 331kW gibi şaşırtıcı bir hıza ulaşabildiğini buldu. Bu, Lotus’un model için yaptığı orijinal tahminleri bile aşan bir sayıydı.
Ancak P3’ün Emeya’yı şu anda tam olarak yaygın olarak mevcut olmayan 400kW DC hızlı şarj cihazına bağladığını ve Porsche Taycan dahil olmak üzere en yakın hızlı şarj rakiplerinden bazılarının daha yavaş bir 350kW istasyondan sadece 16 dakikada yüzde 10-80 oranında şarj edebildiğini belirtmekte fayda olacaktır.
Karşılaştırma testi sırasında P3, Emeya’nın en yakın rakibinin, Porsche Taycan’ın Performance Plus bataryasıyla eşleşen 320 kW’a ulaşan Xpeng G9 olduğunu açıkladı.