Son zamanlarda elektrikli araç haberlerini yakından takip ettiyseniz, Tesla'nın Supercharger teknolojisini enerji sağlayıcılarına ve elektrikli araç şarj ağını hızlandırmak isteyen işletmelere satarak oldukça iyi para kazandığını görmüşsünüzdür. Ancak Tesla'nın son zamanlarda elektrikli araç pazarında karşılaştığı şiddetli rekabet gibi, şimdi de gelecekte şarj etme şeklimizi belirlemeye çalışan büyük rakipleriyle savaşmak üzere.
Bir zamanlar Norwich'teki bir fabrikada hafif spor otomobiller üreten Lotus, artık elektrikli araç teknolojisinin geliştirilmesine milyarlar harcayan Çin'in çok uluslu otomotiv şirketi Geely'nin bir parçası. Şirketin son ürünüyse, bu güç seviyesini karşılayabilecek donanıma sahip araçlara 450kW güç sağlayabilen ultra hızlı şarj istasyonları.
Lotus, yaklaşık beş dakikalık şarjla 142 km menzil artışı sağlayabilen bu istasyonun "en rekabetçi elektrikli araç şarj cihazlarından biri olduğunu" iddia ediyor. Halihazırda kullanımda olan en hızlı şarj cihazlarından bazılarının yalnızca 360kW güç sağlayabildiği düşünüldüğünde bu iddianın doğru olduğu söylenebilir.
Sistemden geçen elektrik miktarı nedeniyle Lotus, "verimliliği artırmak ve otoyol dinlenme durakları gibi şarj süresini en aza indirmek için yüksek enerji gerektiren alanlar için uygun" olan bir Sıvı Soğutmalı Güç Kabini geliştirdiğini söyledi. Ayrıca aynı anda dört aracı şarj edebilen daha kompakt bir Sıvı Soğutmalı Şarj Ünitesi de bulunuyor.
Lotus, ağının diğer üreticilerin araçlarına da açık olacağını belirterek hızlı şarj teknolojisinin halihazırda Çin'de kullanıma sunulduğunu, Avrupa ve Orta Doğu'nun ise önümüzdeki yılın ikinci çeyreğinde bu teknolojiye kavuşacağını belirtiyor. Lotus diğer pazarlar içinse "zamanı geldiğinde" duyurulacak açıklamasını yaptı.