Görünene göre bir dönemi efsanevi yarış otomobili mühendisliği şirketi Lola Cars geri dönüyor. Haziran ayında şirketin varlıklarını satın alan yatırımcı ve amatör yarış pilotu Till Bechtolsheimer, yaptığı açıklamada “Basitçe söylemek gerekirse, planımız Lola'yı eski bir versiyonuna geri getirmek. Bana göre bu, modern motor sporlarında bir tasarım ve mühendislik gücü olmak anlamına geliyor” dedi.
Eski yarış hayranlarının Lola adını hatırlayabileceği üzere, şirket 1958 yılında BK’de Eric Boadley tarafından kurulmuştu ve pek başarılı sonuç alamasa da 1962 yılında Formula 1’e girmişti. Yarış arabası mühendisliği şirketinin en büyük başarısı o yıl John Surtees’in almayı başardığı ikincilikler olmuştu. Daha sonra 1997’de MasterCard desteği ile spora geri dönmeye çalışan şirketin denemesi, o yıl ürettiği araçların ikisinin de Avusturalya’daki açılış yarışına katılmak için uygun bulunmaması ile fiyaskoyla sonuçlanmıştı.
Ancak Lola, F1 dışında başka serilerde kayda değer bir başarı yakaladı. Formula 2 ve devam sürümü Formula 3000’de oldukça etkileyici araçlar üretti ancak asıl başarısı, Indianapolis 500 gibi yarışları Lola kasalarının kazanması ile elde edildi.
Ford, Lola Mk6 spor aracından o kadar etkilenmişti ki, erken dönemlerinde GT40’ı geliştirmeye yardımcı olması için Broadley ile bir sözleşme imzalamıştı. Ancak o sırada kendi spor prototipi T70’i geliştirmekte olan firma, Le Mans’ta Ferrari’yi yenmek için tasarlanmış olan ikonik yarış aracında minimum katılıma sahipti. T70’ler oldukça popüler oldu ve hem coupe hem de Spyder kasalarda 100’den fazla T70 üretildi. 2000’lerde Fransa’da La Sarthe’de daha fazla başarılı yakalandı ve LMP675 kategorisinde beş sınıf galibiyeti elde edildi.
Ancak şu anda Bechtolsheimer’in Lola’sını Le Mans’ta veya IMSA’da görmeyi beklemeyin. Ayrıca henüz bir yol aracı üretmek için plan da bulunmuyor. Benzer bir şekilde bir fabrika takımı için de bir plan bulunmuyor. Bunun yerine ilk öncelik, şirketin BK’deki rüzgar tünelini geliştirmek gibi gözüküyor.
Bechtolsheimer’in söylediğine göre Lola’nın rüzgar tüneli oldukça güçlü ve çok iyi, çok güvenilir veri sunuyor. Daha önemlisi, bu veriler yarış performansı ile uyum gösteriyor. Ancak Bechtolsheimer’in söylediğine göre uzun bir süredir yatırım yapılmadığı için artık eskimiş durumda ve kontrol sistemi modern yazılımlarla iletişim kuramıyor. Bu yüzden ilk hedef gerekli güncellemeleri yaparak, “Dünya’nın en yetenekli yüzde 50 ölçek tüneli haline getirmek” olarak belirtiliyor. Sonrasında ise yeni araçlar görmemiz mümkün olabilir.